کد خبر: ۵۶۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

آیت‌الله نوری همدانی: جنگل، زمین، دریا و مراتع باید در اختیار نائب امام قرار گیرد

مرجع تقلید شیعه با بیان این‌که جامعه اسلامی با عمل به دستورات دینی عملاً نباید هیچ فقیری داشته باشد، گفت: نبود کار، گرانی و پایین بودن ارزش ریال ریشه‌های اصلی پدید آمدن فقر در جامعه اسلامی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله «حسین نوری همدانی» عصر امروز در دیدار با سید «پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به مسأله‌ انفال و اهمیت آن در پیشگیری از بروز فقر، اظهار کرد: مصداق انفال عمومی یعنی جنگل، زمین، دریا و مراتع باید در اختیار پیامبر و ائمه قرار گیرد که در زمان غیبت امام، در اختیار نائب ایشان قرار می‌گیرد، اگر جنگل‌ها، زمین‌ها، دریاها و مراتع به شیوه درست مورد استفاده قرار می‌گرفتند فقر به صورت کامل از میان می‌رفت.

وی با بیان این‌که  جامعه اسلامی با عمل به دستورات دینی عملاً نباید هیچ فقیری داشته باشد، گفت: نبود کار، گرانی و پایین بودن ارزش ریال ریشه‌های اصلی پدید آمدن فقر در جامعه اسلامی هستند.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که در باب رفع فقر و مشکلات نیازمندان احادیث بسیاری از ائمه اطهار(ع) وجود دارد، اظهار کرد: فقیر در وطن خود غریب است اما فرد ثروتمند در خارج از وطن خود هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مرجع تقلید، فقر، جهل و ظلم را سه عنصر اساسی که مانع از پیشرفت جامعه می‌شود دانست و گفت: وجود فاصله طبقاتی و اشرافی‌گری در جامعه، بر خلاف آموزه‌های اسلام است.

وی فقر را در اسلام عارضه‌ای دانست که با بی‌توجهی به معارف اسلام پدیده آمده است و در این‌باره افزود: فقر یکی از بدترین مصیبت‌هاست و اگر به معارف اسلام به شیوه مطلوب توجه می‌شد عارضه فقر هرگز به وجود نمی‌آمد.

به گزارش ایسنا، نوری همدانی خاطرنشان کرد: هر کار، تلاش و قدم نیروهای کمیته امداد بسیار مهم، ارزشمند و در واقع عبادت است.

منبع: ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین