کد خبر: ۵۶۳۷۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۸
آغاز رهاسازی سدمخزنی بوکان به سمت دریاچه

وسعت دریاچه ارومیه 312 کیلومتر بیشتر شد

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و 47 کیومتر مربع است که نسبت به سال گذشته 312 کیلومتر بر وسعت آن افزوده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: هم‌اکنون تراز دریاچه 1270.54 سانتی‌متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 26 سانتی‌متر افزایش تراز داشته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، هم اینک وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و 47 کیلومتر مربع است که نسبت به سال گذشته 312 کیلومتر بر وسعت آن افزوده شده است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی افزود: حجم آبی آن نیز یک میلیارد و 560 میلیون متر مکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته 490 میلیون متر مکعب افزایش حجم را داشته است.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی آب از سد مخزنی شهید کاظمی بوکان از روز شنبه یک دی ماه به سمت پیکره دریاچه ارومیه انجام می‌شود اظهار کرد: در مرحله نخست رهاسازی، آب از سدهای مهاباد، شهرچای ارومیه و زولای سلماس به سمت دریاچه انجام شده اما سد مخزنی بوکان باقی مانده بود و قرار است تا چند روز آینده به میزان 64 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شود.

سرخوش افزود: هم اکنون زرینه‌رود روان‌آب داشته و دبی رهاسازی نیز 70 متر مکعب در ثانیه است و در مجموع با این حجم رهاسازی آبی، مجموع رهاسازی از سدهای یاد شده به 156 میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی تصریح کرد: پس از پایان یافتن مرحله نخست رهاسازی‌ها، بهمن ماه امسال در مورد رهاسازی آب از تمامی سدهای سطح استان تصمیم‌گیری شده و میزان آنها مشخص می‌شود.

هدایت روان‌آب‌ها به سمت دریاچه ارومیه، بارش باران، لایروبی رودخانه‌ها و احداث سردهنه‌ها از عوامل افزایش حجم آبی دریاچه ارومیه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین