کد خبر: ۵۶۳۷۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

دلزدگی دانش‌آموزان از حجم سنگین محتوای درسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی از مفاهیم درسی بی ثمر است و باید با مفاهیم زندگی جایگزین شود و بچه ها به طور واقعی احساس کنند که مدرسه خانه دوم آنها است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد بطحایی امروز (پنجشنبه) در آیین بهره برداری از دبستان حبیبی سفید شهر اظهار کرد: رویکرد دولت دوازدهم به سمتی برنامه ریزی می کند که مدرسه مهمترین سازمان نظام آموزش و پرورش باشد و برای اینکه مدرسه توانایی‌های لازم را به دست آورد باید اختیار لازم را به مدرسه نیز واگذار کنیم.

وی افزود: در این برهه خطیر، نیکوکاران به کمک دولت آمده‌اند تا مدرسه تبدیل به کارگاهی برای تمرین زندگی تبدیل شود. بچه ها باید در مدرسه یاد بگیرند چگونه مهارت های زندگی را تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در تاریخ تعلیم و تربیت، مدارس ما همه محل تمرین زندگی بوده است اما به مرور زمان تبدیل به به محل حفظ محتوای درسی و کسب نمره قبول شده است. حجم سنگین محتوای درسی، بچه ها را دلزده کرده است که برنامه‌های آموزشی باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، بطحایی تاکید کرد: برخی از مفاهیم درسی بی ثمر است و باید با مفاهیم زندگی جایگزین شود و بچه ها به طور واقعی احساس کنند که مدرسه خانه دوم آنها است.

هم چنین مدیر نوسازی و تجهیز مدارس منطقه کاشان گفت: سه طرح آموزشی و ورزشی به ارزش ۶۳ میلیارد ریال در سفر وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید که سالن ورزشی شهید اسماعیلیان با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود. 

وحید عظیمی اظهار کرد: بهره برداری دو مدرسه حبیبی و بهاران در سفیدشهر با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال و مشارکت ۶۰ درصدی نیکوکاران، آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی اسماعیلیان، مدارس سجادی، کوزه گر و حلاجی در آران و بیدگل و دبیرستان باب الحوائج نوش آباد از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به منطقه کاشان بود.

وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ طرح آموزشی و ورزشی به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در شمال استان اصفهان سفر کرده است.

کمک "بطحائی" از خیران برای تهیه تجهیزات استاندارد مدارس

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه زاهدان اظهار کرد: آموزش و پرورش در تهیه وسایل و تجهیزات استاندارد مدارس به کمک مردم و خیرین نیاز دارد.

سید محمد بطحایی در آئین افتتاح آموزشگاه خیرساز بهاران در آران و بید گل ضمن گرامیداشت یادوخاطره دانش آموزان دختر دبستان اسوه حسنه زاهدان و تسلیت به خانواده های آنان و جامعه فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش در تهیه وسایل و تجهیزات استاندارد و مورد نیاز فضاهای آموزشی و پرورشی، نیاز به کمک دارد و یقین دارم با ظرفیتی که خیرین نیک اندیش در کشور دارند می توانند در این امر به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: همه تلاش‌هایی که برای به ثمر رسیدن تعلیم وتربیت کشیده می شود به شرطی اتفاق می افتد که مدرسه ویژگی‌های لازم را داشته باشد و شایستگی تحقق اهداف را داشته باشد، البته صرفا فضای فیزیکی مدرسه منظور نیست بلکه همه آن چیزی است که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان مورد نیاز است.

بطحایی با بیان اینکه مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر قوی‌ترین محتوای آموزشی را داشته باشیم اما مدرسه مناسبی نداشته باشیم ، به اهداف خود در تعلیم و تربیت دست پیدا نمی‌کنیم.

بطحایی تاکید کرد: در دولت دوازدهم این سیاست و جهت گیری را دنبال می کنیم که مدرسه اصلی ترین سازمان در آموزش وپرورش شود و توانایی‌هایی لازم را بدست آورد و در این مسیر اختیارات لازم برای مدرسه درنظر خواهد گرفته شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ساختمان و حیاط مدرسه صرفا تجهیزات سخت افزاری و فیزیکی نیستند، بلکه در یادگیری دانش آموزان موثرند و امکاناتی که در مدرسه به کار گرفته می شود در فرایند یادگیری مهم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،وی با مهم شمردن نقش فضای مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان، اظهار کرد: مدرسه باید کارگاهی برای تمرین کردن زندگی باشد و دانش آموزان مهارت های لازم را در آن آموزش ببینند و برای داشتن چنین مدارسی باید به این سمت حرکت کنیم.

بطحایی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که برای مدارس پیگیری می کنیم این است که در دوره ابتدایی بازی های آموزشی وارد دبستان ها شود و یک کلاس را برای این موضوع اختصاص دهیم. این کلاس باید پنجره‌ای تیره رنگ داشته باشد که خانواده ها بتوانند فرزندانشان را در حین بازی و آموزش ببینند و بسیاری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان را از همین کلاس‌های آموزشی می توان فهمید و برای پیشگیری از آن برنامه ریزی کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین