کد خبر: ۵۶۴۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

چراغ سبز قوه قضاییه به حضور زنان در استادیوم؟ / معاون فرهنگی قوه قضاییه: ۲ شرط برای حضور زنان

معاون فرهنگی قوه قضاییه معتقد است بانوان نیز می توانند همچون آقایان به ورزشگاه ها بروند و از دیدن بازی ها لذت ببرند به شرطی که اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام هادی صادقی افزود: همانگونه که خانم ها همراه با آقایان به سینما می روند و از دیدن فیلم بهره می‌گیرند یا به پارک می روند، در ورزشگاه نیز می توانند حضور پیدا کنند ولی ورود زنان به ورزشگاه ها ممکن است دو عارضه داشته باشد که باید آن را برطرف کرد و مسئولان اجازه ندهند این مسائل پدید آید.

وی افزود: اگر این دو عارضه مدیریت و با آن مقابله شود و دولت فضایی مناسب را ایجاد کند که این دو مشکل وجود نداشته باشد، هیچ اشکالی مانع حضور بانوان در ورزشگاه ها نخواهد بود که عارضه اول موضوع اخلاق است. یعنی ممکن است در ورزشگاه ها فضای ناسالمی وجود داشته باشد و کلمات اهانت آمیزی گفته شود یا به بانوان توهین هایی شود و در آن صورت حریم ها شکسته شود که در این زمینه باید مدیریت شود ولی باید بدانیم رفع این مساله فقط کار دولت نیست و خود مردم باید همکاری کنند. 

معاون قوه قضاییه افزود: مساله رعایت اخلاق در ورزشگاه هم به عهده دولت است و هم تیم های ورزشی و طرفدارانشان باید فعالیت کنند تا فضایی سالم را برای حضور زنان ایجاد کنند و فدراسیون ها نیز باید نظارت داشته باشند.

صادقی اضافه کرد: عارضه دوم مربوط به مسائل شرعی است که طبق فتوای مراجع تقلید دیدن بدن نامحرم برای هر دو طرف اشکال دارد. یعنی هم مرد و هم زن نمی توانند به بدن برهنه نگاه کنند که رفع این مشکل هم سخت نیست. چون در گذشته برای حضور بانوان در بعضی از ورزش ها این کار را کرده ایم و تجربه داریم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اضافه کرد: بانوان در اوایل انقلاب در هیچ رشته ورزشی شرکت نمی کردند ولی الان در ده ها رشته با پوشش خوب شرکت می‌کنند و بر همین اساس می‌توانند با پوشش خوب در مسابقات شرکت کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین