کد خبر: ۵۶۴۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

لایحه بودجه با ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان بسته شد| هرآنچه باید درباره بودجه ۹۸ بدانید

لایحه بودجه ۱۳۹۸ با سقف درآمد و هزینه‌ ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومانی بسته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
لایحه‌ بودجه سال آینده که قرار بود ۱۵ آذر ماه به مجلس ارائه شود سرانجام بعد از انجام اصلاحاتی به ویژه در هزینه‌ها امروز همزمان با ۴ دی ماه از سوی رئیس جمهوری به مجلس ارائه شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ دولت در لایحه‌ بودجه ۱۳۹۸ مجموع بودجه عمومی که شامل منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی است را با سقف ۴۷۸ هزار میلیارد تومان بسته است. از این رقم حدود ۴۰۷ هزار میلیارد تومان مربوط به منابع عمومی و بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان به درآمدهای اختصاصی تعلق دارد.

لایحه بودجه با ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان بسته شد| هرآنچه که باید درباره بودجه ۹۸ بدانید

منابع عمومی دولت شامل درآمدها با ۲۰۸ هزار میلیارد تومان، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای(نفت و فرآورده‌های آن) ۱۴۸ هزار میلیارد تومان و واگذاری‌ دارایی‌های مالی با ۵۱ هزار میلیارد تومان است.

آنچه که دولت برای منابع شرکت‌های دولتی موسسات انتفاعی وابسته به دولت و آنها پیش بینی کرده بودجه‌ای حدود ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان است که با مجموع بودجه عمومی سقف بودجه کل کشور را به ۱۷۰۲ هزار میلیارد تومان می‌رساند.

 در مقابل مصارف دولت نیز شامل مصارف عمومی و بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها می‌شود که در بخش مصارف عمومی هزینه‌های دولت حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان، بودجه‌های عمرانی ۶۲ هزار میلیارد تومان و تملک دارایی‌های مالی با ۲۵ هزار میلیارد تومان است که مصارف عمومی را به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، مصارف شرکت‌های دولتی موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها نیز ۱۲۷۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در مجموع کل مصارف بودجه کشور را به ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان رسانده و کل بودجه در بخش درآمد و هزینه در این رقم تراز می‌شود.'

لایحه بودجه با ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان بسته شد| هرآنچه که باید درباره بودجه ۹۸ بدانید

متن کامل لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به‌شرح زیر است:







متن کامل لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را می توانید در اینجا مشاهد کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین