کد خبر: ۵۶۴۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

رشد اقتصادی همه کشورهای جهان در حال کاهش است

شرایط اقتصادی جهان در مقایسه با سال گذشته که همه چیز به‌خوبی پیش می‌رفت دچار تغییرات اساسی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از واشنگتن پست، بخش مسکن در آمریکا وارد رکود شده است، کارخانه‌های آلمانی در حال تعدیل نیرو هستند و در چین رشد بخش خرده‌فروشی به پایین ترین سطح خود در طی ۱۵ سال اخیر رسیده است. توقف ناگهانی روند رو به رشد اقتصاد جهانی منجر به ریزش بازارهای سهام نیز شده است تا جایی که بورس وال‌استریت در ماه دسامبر ۲۰ درصد ریزش داشته است.

تورستون اسلوک، کارشناس اقتصاد بین الملل در "دویچه بانک" آلمان گفت: قبل از امسال همه چیز در همه جا خوب بود اما اکنون هیچ جا اوضاع خوب نیست. طی یک ماه اخیر، رشد اقتصادی آمریکا، چین، ژاپن و اتحادیه اروپا به کمتر از حد انتظار تحلیل‌گران رسیده است. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه "ریل پلتیکس" ۵۵ درصد آمریکائی ها معتقدند اقتصاد این کشور در مسیر درستی قرار ندارد.

پتر هارل، کارشناس اقتصادی در مرکز "نیو امریکن سکیوریتی" گفت: اگر این روند ادامه یابد، شاهد چندپاره شدن جامعه خواهیم بود. مردم آمریکا نسبت به اوضاع بازارهای مالی و کند شدن رشد اقتصادی نگران‌اند و وضعیت مشابهی در چین نیز برقرار است.

به گفته موسسه "سیتی گروپ" احتمالا چهار میلیون نفر در چین به دلیل جنگ تجاری با آمریکا شغل خود را از دست خواهند داد. لویی لی گانگ، اقتصاددان این موسسه معتقد است ادامه جنگ تجاری باعث از دست رفتن مزیت رقابتی چین در حوزه نیروی کار ارزان و ارزش افزوده بالا خواهد شد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین