کد خبر: ۵۶۵۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

محکومیت بین‌المللی ساخت دوهزار واحد اسرائیلی در کرانه‌ باختری

اتحادیه اروپا، فرانسه و ترکیه در بیانیه‌های جداگانه‌ای، تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از دو هزار واحد جدید در شهرک‌های کرانه باختری را محکوم کرده و خواستار پایان اشغالگری شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
انتشار خبر تایید ساخت بیش از دو هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه‌باختری توسط رژیم صهیونیستی، انتقادات متعدد بین‌المللی را درپی داشته است.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تصمیم تل‌آویو برای ساخت این واحدها را محکوم کرده و تاکید کرد این اقدام، اعتبار راهکار دو دولتی را زیر سوال برده و احتمال رسیدن به سازش پایدار را تضعیف می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه آمده است: «موضع اتحادیه اروپا درباره ساخت شهرک‌های اسرائیلی و فعالیت‌های مرتبط، شفاف بوده و بدون تغییر باقی مانده است؛ تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی طبق قواعد بین‌المللی، غیرقانونی است».

 دولت فرانسه نیز در بیانیه جداگانه‌ای ساخت واحدهای صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را محکوم کرده و از تل‌آویو خواست که در این تصمیم تجدید نظر کند.

وزارت امور خارجه فرانسه در این بیانیه تاکید کرد: «تاسیس شهرک‌ها در تضاد با قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل است. شهرک‌سازی، راهکار دو دولتی را به خطر می‌اندازد؛ چیزی که تنها راهکار موجود برای صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است».

دولت ترکیه نیز - که اخیرا شاهد مجادلات کلامی تندی بین مقامات آنکارا و تل‌آویو بوده - ضمن محکوم کردن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، خواستار پایان اشغالگری در اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «ما تصمیم غیرقانونی اسرائیل را، که با بی‌مبالاتی به نقض قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل و کنوانسیون چهارم ژنو ادامه می‌دهد، را رد می‌کنیم».

شامگاه چهارشنبه (5 دی) بود که کمیسیون عالی برنامه ریزی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از تصویب طرح ساخت 2200 واحد جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری خبر داد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین