کد خبر: ۵۶۵۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

پوتین: شرایط سازش قطعی و بلندمدت در سوریه وجود دارد

رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان اجرای قطعنامه‌های نشست سران استانبول را بررسی کرده و از به وجود آمدن شرایطی برای تحقق سازشی قطعی و بلندمدت در سوریه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق بیانیه منتشر شده از سوی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به بررسی تحولات سوریه پرداخت.

در این تماس تلفنی به صورت مفصل به مسایل مربوط به بحران سوریه با تمرکز بر اجرای قطعنامه‌های نشست چهارجانبه روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه پرداخته شد که ۲۷ اکتبر گذشته در استانبول برگزار شد.

کرملین گزارش داد، پوتین تاکید کرد، تلاش کشورهای ضامن مذاکرات آستانه و اقدامات ویژه تشکیل کمیته قانون اساسی شرایط مناسبی را برای سازشی قطعی و بلندمدت در سوریه ایجاد می‌کند.

طبق بیانیه یاد شده، دو طرف در ادامه درباره طرح‌های آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

پوتین و مرکل همچنین درباره شرایطی که در پی رخدادهای تنگه کرچ در تاریخ ۲۵ نوامبر تبادل نظر و برای ادامه رایزنی‌های دوجانبه توافق کردند.

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد، شورای امنیت روسیه به ریاست پوتین برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور و برخی مسایل بین‌المللی از جمله آخرین تحولات در سوریه را بررسی کرد.

پسکوف افزود: این شورا ادامه تلاش‌های نیروهای دولت سوریه برای توسعه اراضی تحت کنترل خود در سوریه و بازگشت مناطق کردنشین به کنترل دمشق و نیز نقش این اقدامات در مراحل آتی سازش را مثبت ارزیابی کرد.

ارتش سوریه نیز روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از ورود یگان‌هایی به منطقه منبج و برافراشته شدن پرچم سوریه در آنجا خبر داد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین