کد خبر: ۵۶۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۲

سایه سنگین مرگ همچنان بر سر بغداد

آفتاب‌‌نیوز : این بازار در محله باب‌الشرق بغداد قرار دارد که روز یکشنبه نیز انفجار بمب در یک مینی‌بوس در حال حرکت در آن به مرگ شش غیر نظامی منجر شده بود.
به گفته پلیس نخستین بمب که در ظاهرا درون یک کیف جاسازی شده‌بود دقایقی پس ازظهر هنگامی که ازدحام جمعیت در این ‌بازار به حداکثر می‌رسد منفجر شد و تنها چندثانیه پس از آن نیز یک تروریست انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را در نزدیکی همان محل منفجر کرد، به گونه‌ای که آسمان منطقه کاملا تیره شد.

یک مقام وزارت‌کشور عراق که صحنه انفجار را از نزدیک دیده بود وضعیت را چنین توصیف کرد: «اجساد متلاشی ‌کشته‌شدگان در همه جا دیده می شد، برخی از آن‌ها مثل ذغال سوخته بودند، واقعا وحشتناک بود». به گفته پلیس و مامورین امداد رسانی لکه‌های بزرگ خون در همه جای بازار بر زمین ریخته بود و برخی مجروحین با وضعیتی رقت آور درحال جان دادن بودند.

در رویدادی همزمان، چند گلوله خمپاره در یک دبستان در محله شیعه‌نشین «ابو سیر» بغداد فرود آمد که منجر به مرگ یکی از آموزگاران زن و زخمی شدن هشت‌نفر از دانش‌آموزان شد. تروریست‌ها یک آموزگار زن دیگر را نیز هنگامی که در حال رانندگی به سمت مدرسه‌ای در محله کراده بغداد بود به ضرب گلوله از پای درآوردند.

موج تازه حملات تروریست‌های سنی به شهروندان ساکن مناطق شیعه‌نشین بغداد طی هفته‌های اخیر و پس از اعدام صدام‌حسین دیکتاتور سابق این کشور آغاز شد. هفته گذشته 142 غیرنظامی شیعه از جمله 65 دانشجوی دانشگاه المنصریه توسط شورشیان سنی کشته‌شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین