کد خبر: ۵۶۵۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

با جذب گردشگران مانع از خروج میلیاردها تومان ارز و سرمایه از کشور می‌شویم

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در جمع نمازگزاران روز جمعه با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: جزیره کیش باید پیشران توسعه کشور باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 غلامحسین مظفری جمعه ٧ دی در مصلای کیش با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و سالروز عملیات کربلای چهار گفت: با بررسی آمار شهدای کشور مشاهده می کنیم به ازای هر پست مدیریتی بیش از هفت نفر برای دفاع از کشور و آرمانهای انقلاب شهید شده اند این موضوع نشان می دهد ما مسئولان وظیفه سنگینی داریم و باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی با تقدیر از امام جمعه کیش و با بیان اینکه حضور در جمع مردم صمیمی جزیره کیش که از نقاط خوب کشور است فرصتی برای خدمت است افزود: امیدوا رم با دعای خیر مردم کیش در آغاز کار که توفیق خدمت در این جزیره را دارم با کمک مردم و مسئولان بتوانیم کاری کنیم که کیش باعث عزت ایران اسلامی شود.

مظفری در ادامه با گرامیداشت یاد وخاطره مرحوم  آیت الله شاهرودی اظهار داشت: تا کنون از بسیاری بحران ها در کشور عبور کرده ایم. دشمنان ما به دلیل اینکه نمی خواستند انقلاب اسلامی شکل بگیرد جنگ راه انداختند آن هم جنگی سهمگین که شرق ، غرب و اروپا همه مقابل ما بودند اما با ایستادگی ، تلاش و مقاومت مردم و رهبری  امام خمینی(ره) از این مقطع با سربلندی بیرون آمدیم. مقاطع بعد و مشکلات مختلف اجتماعی را نیز با سرافرازی پشت سر گذاشتیم و حتی در جنگ های نیابتی نیز که در منطقه شروع کردند با مقاومت وایثار همه کسانیکه به حق اعتقاد داشتند بازهم با سربلندی بیرون آمدیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: اما نکته ای که امروز برای همه ما مهم است اینکه امروز ما را در جریان یک جنگ همه جانبه اقتصادی قرار داده اند زیرا در مقاطع مختلف نتیجه نگرفته اند و برای ایجاد بحران ما را در گیر یک نبرد همه جانبه در حوزه اقتصاد کرده اند که به تعبیری زیربنای خیلی از موضوعات است. این بدین معناست که به این نتیجه رسیده اند که اگر کشور ما را تحت فشار قرار دهند شاید راهی باشد تا ملت قهرمان ایران را به زانو در آورند در حالیکه این گونه نخواهد بود.

دکتر غلامحسین مظفری تاکید کرد: مطمین هستم با تمام توان و به پشتوانه رهنمودهای رهبر انقلاب و تلاش های دولت با اتکا به ظرفیت هایمان این ترفند به نتیجه نخواهد رسید. وظیفه همه ما در این شرایط تلاش مجدانه است . در این نیرد ابزار ولوازمی لازم است که مهمترین آن داشتن باور واعتقاد است و باید از همه توان وظرفیت ها برای پیروزی استفاده کنیم. همچنین نکته مهم دیگر داشتن انسجام و وحدت ملی است که دست در دست هم و در کنار هم برای ارتقا و توفیقات بیشتر کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کنار هم نباشیم و نسبت به هم زاویه پیدا کنیم و اگر منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح دهیم دچار مشکل می شوی افزود: همانطور که در دوران جنگ رزمنده ها بی هیچ پرسشی و بدون توجه به جایگاه و موقعیت خود برای دفاع از کشور متحدانه تلاش می کردند امروز نیز باید چنین فضایی داشته باشیم .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: همه ما باید توجه کنیم در شرایطی قرار گرفته ایم که شرایط دشواری است و فشار اقتصادی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است. مردم روزهای سختی را سپری می کنند مسایل پیچیده شده و باید همه با هم فکر کنیم و از ظرفیت ها درست استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: فرصتی در کیش در اختیار بنده قرار گرفته تا به عنوان خادم مردم در جزیره کیش که دارای ظرفیت های بزرگی است مسایل و مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی را حل کنیم واین مهم جز با همفکری و تلاش ممکن نیست. باید در عرصه های مختلف جزیره کیش علاوه بر دستیابی به جایگاه اقتصادی مناسب و بهبود شرایط زندگی مردم در این جزیره، پشتیبان کشور نیز باشد.

مظفری تاکید کرد: جزیره کیش باید پیشران توسعه کشور باشد. بسیاری از اتفاقات و طرح ها باید ابتدا در کیش اجرا و پیاده شود مثلا در حوزه های علمی، ای تی، ای سی تی، سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش باید نمونه موفق و خوب در اجرای طرح ها وتعمیم به کشور باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش  با اشاره به اینکه تلاش می شود جزیره کیش فضای مناسبی برای اتفاقات خوب باشد گفت: باید از همه ظرفیت های کشور و ایرانیان خارج از کشور که دل بسته سرزمین مادری هستند کمک بگیریم وکارها و پروژه های خوب انجام دهیم که بر جذب سرمایه وافزایش رتبه سرمایه گذاری در کشور موثر باشد. در این صورت درمقابل  دشمنان توفیق خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم گردشگرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند به کیش جذب کنیم تا مانع از خروج میلیاردها تومان ارز و سرمایه از کشور شویم. کشورهای همسایه در این حوزه ها برنامه دارند ماهم باید با کمک یکدیگر و میزبانی شایسته از گردشگران از بهبود وضعیت شهری، ترافیکی، خدمات دهی و زیباسازی منظر شهری که در واقع اسراف نیست و اقدامی موثر برای جذب رونق اقتصادی است فضای خوب و متفاوتی از کیش ارایه کنیم  زیرا وظیفه اخلاقی ، دینی وانسانی ما میزبانی شایسته از میهمانان و گردشگران است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با اشاره به پنج محور اصلی در برنامه کاری وی که در بدو فعالیتش اعلام کرده بود و شامل: مردم داری، پاکدستی، خدمت صادقانه، شفافیت در کار و مشارکت واقعی با بخش خصوصی توانمند است گفت: صمیمتی که در بین ارکان مختلف جزیره کیش وجود دارد فضایی مهیا برای کار وخدمت است وباید با پذیرفتن این امر که خادم ملت هستیم در فضایی شفاف ، صادقانه برای رشد و ارتقا کیش وکشور تلاش کنیم.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین