کد خبر: ۵۶۵۶۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

افزایش مهاجرت ایرانیان به بریتانیا؟

"مشکلات اقتصادی در ایران سبب شده تا تعداد ایرانیان بیشتری تصمیم بگیرند از طریق مسیرهای دریایی به صورت غیرقانونی به بریتانیا مهاجرت داشته باشند چرا که بریتانیا طبق سیاستی که در سال‌های گذشته در پیش گرفته مهاجران غیرقانونی را به کشور مبداء باز نمی‌گرداند."
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- آژانس ملی جرایم بریتانیا می‌گوید که سیاست عدم استرداد و بازگردادندن مهاجران غیرقانونی در بریتانیا به چالشی برای آن کشور در مواجهه با موج تازه مهاجران غیرقانونی به خصوص مهاجران ایرانی تبدیل شده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: مشکلات اقتصادی در ایران سبب شده تا تعداد ایرانیان بیشتری تصمیم بگیرند از طریق مسیرهای دریایی به صورت غیرقانونی به بریتانیا مهاجرت داشته باشند چرا که بریتانیا طبق سیاستی که در سال‌های گذشته در پیش گرفته مهاجران غیرقانونی را به کشور مبداء باز نمی‌گرداند.

 "کریس هاگبن" رییس بخش مبارزه با جرایم سازمان یافته مهاجرتی که از سوی آژانس ملی جرایم بریتانیا هدایت می‌شود، می‌گوید که این وضعیت و موانع حقوقی برای بازگرداندن مهاجران به کشور اصلی‌شان، بریتانیا را در موقعیتی پیچیده و دشوار در قبال مهاجران با تبار ایرانی قرار داده است. او می‌گوید دولت بریتانیا مدعی است که بخاطر مسائل حقوق بشری نمی‌توان این افراد را به ایران بازگرداند. او می‌گوید ملیت ایرانی اکثر این مهاجران غیرقانونی که توسط قاجاقچی‌ها به بریتانیا آورده می‌شوند "واقعا چشمگیر" است". 

ساجد جاوید سیاستمدار بریتانیایی و عضو حزب محافظه‌کار که اکنون وزیر کشور بریتانیا است می‌گوید تنها از ابتدای ماه نوامبر بیش از 220 مهاجر از طریق قایق‌های کوچک و به صورت غیرقانونی از مرز بریتانیا عبور کرده‌اند. او از نیروهای مرزی بریتانیا خواسته تا در کانال‌های حساس دریایی مستقر شوند تا به کاهش مشکلات ایجاد شده بر اثر مهاجرت‌های غیرقانونی کمک کنند. "هاگبن" می‌گوید که یکی از تاکتیک‌های قاچاقچیان آن است که در قایق‌ها کودکان را قرار می‌دهند تا نجات سرنشینان در اولویت کاری نیروهای مرزی قرار گیرد. در برخی موارد نیز مشخص شد که آنان تماس دروغین داشته‌اند و بچه‌ای در قایق نبوده است.

او می‌افزاید: علت اصلی این موضوع بدتر شدن روابط امریکا و ایران و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران است". او همچنین، اشاره می‌کند که آلمان پذیرای بیشترین تعداد مهاجران بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
2
چشم مسولین روشن...
خیلی سخته از خانه خودت مجبور بشی بری
چرا هیچ کس دلسوز این مردم نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
1
مهاجرت. افغانستان هم بهمان ویزا نمی دهد
"ایرانی‌ها در مرکز بحران پناهجویان"
چرا دروغ می نویسی؟ از فقر، بیکاری، گرانی ،...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین