کد خبر: ۵۶۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲

وزیر اقتصاد: هر سال یک میلیون نفر به عرصه تقاضای اشتغال در کشور وارد می‌شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور گفت: هر سال یک میلیون نفر به عرصه تقاضای اشتغال در کشور وارد می‌شوند در حالی که به دلیل محدودیت‌های اقتصادی نمی‌توان چنین ظرفیتی را تحت پوشش اشتغال قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهاد دژپسند عصر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در رابطه با مسائل اقتصادی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم علما و مراجع عظام، وضعیت معاش و مسائل اقتصادی مردم است. با توجه به فرمایشات حضرت عالی در رسانه‌ها در خصوص مسائل اقتصادی مردم بر آن شدیم تا گزارشی از فعالیت‌ها و پیگیری‌ها و اقدامات در دست اجرا در راستای رفع مشکلات اقتصادی ارائه دهیم. بهره مندی از نظرات و راهنمایی‌های علما و مراجع عظام می‌تواند راهگشای بسیاری از موضوعات از جمله مسائل اقتصادی باشد.

دژپسند اظهار کرد: دشمن مسیر پرتلاطمی را برای کشور و معیشت مردم طراحی کرده است که با راهنمایی بزرگان و مدیریت صحیح می‌توان این مسیر را پشت سر نهاد. یکی از مسائل مهم در جامعه وضعیت اشتغال به ویژه در جوانان است. با توجه به اینکه متولدین سال ۶۰ پا به عرصه اشتغال گذاشته‌اند، متقاضیان اشتغال افزایش چشمگیری داشته‌ است. هر سال یک میلیون نفر به عرصه تقاضای اشتغال در کشور وارد می‌شوند در حالی که به دلیل محدودیت‌های اقتصادی نمی‌توان چنین ظرفیتی را تحت پوشش اشتغال قرار داد. در طول پنج سال اخیر با همه مشکلات اقتصادی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل در سطح کشور ایجاد شد که همچنان با تعداد افراد متقاضی برای اشتغال در کشور همخوانی ندارد. در این مدت ۵ سال در برخی از شاخص‌های اقتصادی رشد خوبی را شاهد بودیم در صورتی که از ابتدای دولت یازدهم نگرانی زیادی از بالا رفتن تورم تا ۴۰ درصد نیز وجود داشت اما از همان سال ۹۲ با تدابیر سیاست‌های اقتصادی تورم به ۳۲ درصد رسید. تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا بتوان تورم را تک رقمی کرد اما کاهش درآمدها یکی از مشکلات جدی در مسیر کاهش تورم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در هنگام تصویب برجام شرایط بهتر شد و موفق شدیم سهم خود را از اوپک بگیریم و رشد اقتصادی دو رقمی شود.به طور کلی می توان رشد اقتصادی در سالهای ۹۳ الی ۹۶ را تا حدی مثبت ارزیابی کرد اما مشکلات اخیر تا حدی در رشد اقتصادی کشور اثرگذار بود و با توجه به سیاست‌های دولت در ارتباط با ارز و کنترل نوسانات در دو ماه گذشته رشد قیمت ها از ۷ به ۲ درصد رسید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین