کد خبر: ۵۶۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
امروز و دیروز زیباترین شهرهای جهان؛

زیباترین بناهای جهان صد سال پیش چگونه بودند؟+عکس

بنای مهم تاریخی که عکس آن دیده می‌شود کولوسئوم است. یک تماشاخانه در شهر رم در ایتالیا است که بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" عکس‌هایی را از زیباترین شهرها و بناهای جهان منتشر کرده است. عکس‌هایی که این بناها و شهرها را از صد سال پیش تا به امروز نمایش می‌دهند؛ شهرهایی چون لندن، پاریس و آمستردام. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ برخی از بناها چون کولوسئوم در رم تغییر زیادی نداشته‌اند. برخی دیگر مانند رایشتاگ یا ساختمان پارلمان آلمان در برلین دچار تغییراتی شده‌اند. این ساختمان محل پارلمان آلمان از سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۳۳ بوده‌ است و در این سال توسط یک کمونیست به آتش کشیده شد. سرانجام در سال ۱۹۹۹ و پس از بازسازی‌های گسترده، بوندستاگ به این مکان بازگشت.  

اثر معروف دیگر، طاق پیروزی یا طاق نصر است؛ بنایی واقع شده در پاریس، میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانزلیزه؛ این بنا به افتخار سربازانی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. در زیر این بنا نیز مقبره یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول واقع شده است. طراحی این بنا از طاق نصرت تیتوس متعلق به دوره روم باستان الهام گرفته شده است. 

بنای مهم تاریخی دیگر که عکس آن دیده می‌شود کولوسئوم است. یک تماشاخانه در شهر رم در ایتالیا است که بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین