کد خبر: ۵۶۷۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

تمجید عضو جبهه پایداری از دولت برای بستن بودجه سخت‌ترین دوره کشور

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بودجه سال ۹۸ در یکی از سخت‌ترین شرایط کشور بعد از انقلاب اسلامی تنظیم شد، گفت: لایحه این بودجه با درایت و تدبیر دولت دوازدهم دو سقفی و انعطاف پذیر بسته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد جواد ابطحی افزود: بودجه ۹۸ برای شرایط سخت‌ تحریمی نوشته شده و دو سقف برای سند دخل و خرج دولت تنظیم شده که در صورت تصویب مجلس می‌تواند رشد برخی از هزینه‌ های دولت را محدود کند. در جنگ اقتصادی به سر می بریم، در بودجه سال آینده به اشتغال، تولید، آموزش، سلامت و نیروهای مسلح توجه شده است. دستگاه ها و نهادها باید براساس نیازشان بودجه دریافت کنند و در شرایط فعلی باید به اولویت ها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ابهاماتی در مورد درآمدهای نفتی، صادرات و واردات در بودجه وجود دارد، ادامه داد: چنانچه این درآمدها تامین نشود باید راهکارهایی برای جبران آنها اندیشیده شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه کشور همیشه متکی بر درآمدهای نفتی بوده است، تصریح کرد: فروش نفت بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه با قیمت منطقی ۵۴ دلار در لایحه بودجه ۹۸ توسط دولت پیش بینی شده است. بودجه تنظیم شده کشور برای سال آینده نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما انقباضی است .

وی با بیان این که تامین کالاهای اساسی یکی از بحث های مهم در بودجه محسوب می شود، تصریح کرد: ۱۴ میلیارد دلار برای تامین ۴۵ قلم کالای اساسی در لایحه بودجه با ارز ۴۲ هزار ریال در نظر گرفته شده تا به مردم برای تامین کالاهای اساسی فشار وارد نشود. امنیت و سلامت ۲ رکن اساسی کشور و مورد مطالبه مردم هستند و باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرند.

وی با بیان این که اولویت بندی در تخصیص بودجه باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید با برگزاری جلسات تخصصی و با همکاری یکدیگر بودجه متوازنی را تنظیم کنند که در شرایط سخت اقتصادی جوابگو باشد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین