کد خبر: ۵۶۷۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

حمایت آمریکا از تحریم جدید اروپا علیه ایران

وزارت امورخارجه آمریکا با اعلام حمایت از تحریم جدید اروپا علیه کشورمان مدعی شد که این اقدام نشان می‌دهد تروریسم تحمل نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در سفری منطقه‌ای به سر می‌برد، در واکنش به اقدام روز سه‌شنبه اروپا برای تحریم یک معاونت وزارت اطلاعات ایران و دو فرد ایرانی در رابطه با ادعای طرح جمهوری اسلامی برای انجام سوءقصد در خاک اروپا گفت که واشنگتن از این اقدام حمایت می‌کند.

پمپئو با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به طرح ادعاهایی بی‌اساس در ارتباط با این طرح ادعایی نوشت: اتحادیه اروپا اولین تحریم‌های خود را از زمان توافق با ایران (برجام) علیه این کشور صادر کرد و هلند  فاش کرد که ایران ترورهای دو تبعه هلندی را در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ هدایت کرده است. این، در پی خنثی کردن دو حمله تروریستی ایرانی توسط دانمارک و فرانسه در سال ۲۰۱۸ است.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه‌اش افزود: کشورهای اروپایی امروز با این اقدام پیامی روشن به ایران فرستادند، اینکه تروریسم تحمل نخواهد شد. آمریکا به‌طور قوی از این تحریم‌های جدید حمایت می‌کند و در کنار هم‌پیمانان اروپایی برای مقابله با این تهدید مشترک می‌ایستد.

وزارت امورخارجه دانمارک پیشتر وزارت اطلاعات ایران را متهم کرد که قصد ترور یک فعال مخالف جمهوری اسلامی را داشته است. همچنین دولت هلند، ایران را به ترور دو تن از مخالفان جمهوری اسلامی در خاک خود متهم کرده است.

در پی طرح این اتهامات، اتحادیه اروپا یک معاونت وزارت اطلاعات ایران را به همراه دو فرد ایرانی در فهرست تروریسم قرار داد و تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب(۱۸ دی) در توییتی به اظهارات و ادعاهای اخیر برخی مقامات اروپایی علیه ایران پاسخ گفت.

وی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: اروپا از جمله دانمارک، هلند و فرانسه، مخفیگاه سازمان مجاهدین (منافقین) ـ کسانی که ۱۲ هزار ایرانی را کشته و در جنایات صدام علیه کردهای عراق شریک‌اند ـ و سایر تروریست‌هایی هستند که از اروپا قتل ایرانیان بی‌گناه را طراحی می‌کنند. متهم کردن ایران، اروپا را از مسئولیت مخفی‌کردن تروریست‌ها نمی‌رهاند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین