کد خبر: ۵۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۶
توسط سازمان انرژی اتمی صورت گرفت:

تکذیب نصب 3000 سانتریفوژ در نطنز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان انرژی اتمی ایران اظهارات علاءالدین بروجردی رئیس کیمسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس مبنی بر نصب سه هزار دستگاه سانتریفوژ در تاسیسات نطنز را تکذیب کرد.

حسین سیمرغ مسئول روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: هیچگونه دستگاه جدید سانتریفوژ در تاسیسات نطنز نصب نشده است. این در حالی است که بروجردی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران گفته بود «اکنون در حال نصب سه هزار دستگاه سانتریفوژ هستیم». 

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به خبر تکذیب نصب سه هزار سانتریفوژ در نطنز گزارش داد: ایران اکنون در شرایطی است که اگر تا‌ پایان مهلت مقرر قطعنامه شورای امنیت فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را متوقف نکند با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد. ضمن آنکه نصب این تعداد سانتریفوژ که توان ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم را افزایش می‌دهد می‌تواند کشورهای غرب را در مورد اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور به اجماع برساند. 

دیروز نیز نیکلاس برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام خبر نصب سه هزار سانتریفوژ در نطنز این اقدام ایران را «محاسبه نادرست و اشتباه اصلی دولت ایران» خواند و گفت: اگر ایران چنین اقدامی ار انجام دهد با مخالف‌های همه جانبه بین‌المللی و البته اعمال تحریم‌های شدیدتر از سوی شورای امنیت مواجه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین