کد خبر: ۵۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۱
ادامه جنگ روانی غرب علیه جمهوری اسلامی

دیک چنی: حمله به ایران منتفی نیست!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون رییس جمهوری آمریکا اعزام دومین ناو هواپیمابر این کشور به خلیج فارس را «ارسال پیامی آشکار به ایران» دانست. دیک چنی در مصاحبه با شماره جدید هفته نامه نیوزویک که 5 فوریه ( 16 بهمن‌ماه) منتشر می‌شود ادعا کرد واشنگتن با ارسال این ناو می‌خواهد بگوید که در منطقه می‌ماند و با متحدانش برای مقابله با آنچه وی «تهدید ایران» می‌نامید همکاری می‌کند. 

معاون جرج بوش بار دیگر بر سیاست این کشور برای در پیش گرفتن دیپلماسی برای حل مناقشه اتمی ایران تاکید کرده اما گفته است که تمام گزینه‌ها مد نظر قرار دارد. چنی ادعا کرد: بسیاری از ملت ها در این بخش از دنیا بر این باورند که امنیت آنها توسط ایالات متحده تامین می‌شود و «آنها می‌خواهند که ما حضور عمده‌ای در آنجا داشته باشیم.»

معاون بوش در مصاحبه با نیوزویک در مورد اعزام ناوهای هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس مدعی شد این اقدام پیامی قوی برای همگان در منطقه می‌فرستد و نشان می دهد که آمریکا دارای توانایی و قابلیت‌های چشمگیری است و با همکاری با متحدانش می‌خواهد با تهدید ایران مقابله کند.

دیک چنی در ادامه ادعاهای خود گفت: «نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ایران به خصوص تحت ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در منطقه وجود دارد».

چنی در مورد سناریوی احتمالی آمریکا برای حمله نظامی به ایران گفته است که «نمی خواهم در مورد اقدام امنیتی احتمالی به حدس و گمان بپردازم». وی افزود: هر کاری را که بتوانیم برای حل مسایل انجام خواهیم داد اما تمام گزینه‌ها مد نظر ما هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین