کد خبر: ۵۶۹۲۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
"سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی های بی اساس بیگانگان نمی کنیم"

واکنش ایران به بیانیه‎های آمریکا و فرانسه درخصوص پرتاب ماهواره «پیام»: جمهوری اسلامی راهی را خواهد رفت که به نفع مردم باشد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: راهی را می رویم و انتخابی را در اولویت قرار می دهیم که به نفع منافع راهبردی بلندمدت کشور و مردم ایران باشد و قطعا سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی های بی اساس بیگانگان نمی کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه های وزارت خارجه های آمریکا و فرانسه در خصوص پرتاب ماهواره جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل سالها تحریم های ظالمانه و با استفاده از همت جوانان و دانشمندان خود در این حوزه، به دانش بومی قابل اتکایی دست یافته است و همانگونه که بارها بیان شده است این دانش و توانمندی صرفا دارای جنبه های علمی و فناوری با هدف تامین نیازمندی های کشور در حوزه فضایی و به منظور بهره برداری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور پایه گذاری شده اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: این توانمندی ها ماهیت غیر نظامی داشته و به هیچ وجه مغایرتی با هیچ یک از مقررات وضع شده بین المللی در این حوزه ندارد و علی رغم تلاش برخی از کشورها برای تحمیل و القاء تفسیری ناعادلانه از قطعنامه ۲۲۳۱ بهره مندی از این دانش با این قطعنامه و هیچ قطعنامه دیگری نیز مغایرت نداشته و ندارد.

واکنش ایران به بیانیه‌های آمریکا و فرانسه درخصوص ماهواره «پیام»: جمهوری اسلامی راهی را خواهد رفت که به نفع مردم باشد
پرتاپ ماهواره پیام/ عکس از خبرگزاری فارس

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه همه کشور ها حق استفاده و بهره مندی از این دانش و فناوری را دارند، تصریح کرد: به هیچ وجه کشورهای دیگر به هر دلیل و توجیه و انگیزه های یک سویه و ناراستی حق ندارند با اعمال تفسیرهای ناروا و نادرست دیگر ملت ها را از برخورداری از فناوری های علمی محروم کنند.

قاسمی اضافه کرد: در منطقه بحران زده غرب آسیا که به دلیل صادرات بی رویه و صدها میلیارد دلاری تسلیحات کشورهای غربی به کشورهای این منطقه عملا تبدیل به انباری از تسلیحات شده است، فجایع انسانی شرم‌آوری توسط متحدان این دو کشور در حال وقوع است که قطعا بیش از فعالیت های علمی و بومی جمهوری اسلامی ایران باید مایه و منبع نگرانی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اما جای بسی تاسف است که در جهان امروز، معیار و ملاک برخی از کشورها برای نگران شدن و ابراز نگرانی کردن، نه جنبه های انسانی که منافع اقتصادی و میزان درآمد کسب شده از تجارت ناشی از وقوع جنگ ها در مناطق مختلف جهان است.

وی نگرانی های مطرح شده در بیانیه های وزارت خانه های خارجه فرانسه و آمریکا را کاملا بی پایه و اساس دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راهی را خواهد رفت و انتخابی را در اولویت قرار خواهد داد که به نفع منافع راهبردی بلندمدت کشور و مردم ایران باشد و قطعا سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی های بی اساس و ساختگی بیگانگان نخواهد کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه به پرتاب ماهواره «پیام» توسط ایران واکنش نشان داد و این اقدام ایران را به شدت محکوم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
چند تا از جوان هاي بيكار تحصيل كرده رو هم همراه اين ماهواره ميفرستايد خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
به نفع مردم چیزی ندیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
رفتار. متصاد با سازمان ملل عاقبت بخیری نداشته. و خسارات ان را خانواده و سلامت ....
ناشناس
|
Oman
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
دقیقا همان راه کره شمالی و کوبا و ونزوئلا
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
فرانسه برای اینکه بگه من هم هستم، بعضی وقتها خودشو زیادی کوچک میکنه و حرف زیادی میزنه!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین