کد خبر: ۵۶۹۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

فشار لابی گران برای فرار مالیاتی پزشکان

نماینده درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه مالیات نقش بزرگی در توسعه کشور دارد و باید به عنوان یک تکلیف اساسی و پایبند به آن نگاه کنیم گفت: جامعه پزشکی هم مانند دیگر اقشار باید مالیات بدهند و هیچ استثنایی در این خصوص وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید کیان‌پور نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره برخی اخبار مبنی بر فشار وارده برای لغو مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق در خصوص پرداخت مالیات از سوی پزشکان گفت:  مالیات نقش بزرگی در توسعه کشور دارد و اگر همه آحاد مردم به دنبال توسعه کشور هستند باید به عنوان یک تکلیف اساسی و پایبند به مالیاتی به آن نگاه کنیم.

وی افزود: هر قدر درباره لزوم شفافیت‌های درآمدی و هزینه‌‌ای کار کنیم کم است ضمن اینکه اگر در این مسیر با دقت لازم گام برداریم قطعاً توفیقات خوبی در توسعه کشور و برنامه‌ریزی‌ها خواهیم داشت.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پزشکان کشورمان از پرداخت کنندگان مالیات مستثنی نبوده و نیستند. 

کیان‌پور اظهار داشت: همگان باید برای شفافیت درآمدهای کشور در بخش مالیات و دیگر بخش‌ها کمک کنیم تا موثرتر و واقعی‌تر به این موضوع به عنوان موتور محرک کشور نگاه کنیم ضمن اینکه اگر به دنبال افق‌های بهتر برای توسعه کشور باشیم باید به پرداخت مالیات از سوی همه اقشار توجه کنیم.

وی درباره فشارهای برخی افراد و لابی‌های آنها برای لغو کردن دریافت مالیات از پزشکان گفت: هر کس می‌تواند بر اساس حقوق طبیعی خود برای پیگیری امورات اقدام کند اما کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همواره تصمیمات عادلانه برای همه اقشار جامعه ایران گرفته و می‌گیرد که پزشکان هم بخشی از جامعه هستند. 

این عضو کمیسیون عمران افزود: پزشکان، مهندسان، کارمندان و کارگران در کشور یکی بوده و هستند و همگان بر اساس میزان درآمد خود باید مالیات بدهند ضمن اینکه مطمئن هستم که فقط در بخشی از جامعه پزشکی، نگرش‌ مخالفت‌ درباره پرداخت مالیات و نصب سیستم های فروشگاهی در مطب‌ها وجود دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین