کد خبر: ۵۶۹۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

قیمت واقعی ارز در کشور ۸ هزار تومان است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت واقعی دلار در کشور ۷ الی ۸ هزار تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :
عزت الله یوسفیان مولا در ارتباط با علت توقف روند کاهشی قیمت ارز در کشور تصریح کرد:یکی از دلایل اصلی این امر آن است که موضوع سیاست بر قیمت ارز در کشور همچنان سایه افکنده است و تا زمانی که ارز سیاسی باشد با یک سخنرانی و یا یک موضع‌گیری شاهد این افزایش و کاهش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ۱۳ آبان ۱۳۹۷ که قرار بود تحریم های آمریکا علیه ایران بار دیگر آغاز شود گفت: مشاهده کردیم که در قیمت ارز تغییراتی ایجاد نشد ولی قبل از آن شاهد تغییر و نوسانات زیادی در قیمت ارز بودیم و این همه ناشی از تاثیر سیاست بر افزایش و یا کاهش قیمت ارز در کشور است.وی ادامه داد: این در حالی است که گردش مالی در کشور باید قیمت واقعی ارز را تعیین کند.


یوسفیان مولا با بیان اینکه در حال حاضر نیز عده‌ای در بازار منتظر این هستند که ببینند در لایحه بودجه ۱۳۹۸قیمت ارز و نفت به چه میزان تعیین می شود و این موضوع نیز خود تاثیراتی بر قیمت این روزهای ارز داشته است، افزود: بر اساس بررسی‌هایی که ما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انجام داده ایم، معتقدیم قیمت واقعی ارز در کشور هفت الی هشت هزار تومان است .

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید مجدد مبنی بر اینکه تا زمانی که سایه سیاست برقیمت ارزحاکم باشد شاهد این نوسانات خواهیم بود ادامه داد : باید تعیین قیمت ارز را از شرایط دستوری و بخشنامه ای خارج کنیم و اجازه دهیم که گردش اقتصادی و مالی قیمت ارز را در بازار تعیین کند و دولت نیز نباید به این میزان با ارز به صورت دستوری برخورد کند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: تصور می کنم بعد از تصویب بودجه ۱۳۹۸و ابلاغ آن به دولت شاهد یک آرامش نسبی در بازار ارز باشیم .

تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین