کد خبر: ۵۶۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

نماینده اراک: استانی شدن انتخابات به تقویت تحزب می انجامد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات به تقویت شاکله تحزب ، تصمیم سازی خردگرا و جمعی و برنامه محوری در امور به جای فرد محوری می انجامد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید«مهدی مقدسی» افزود: اجرایی شدن این طرح باعث می شود تشکل های سیاسی برای حفظ سهم خود در ایفای نقش کرسی های استانی پارلمان بیشتر تلاش کنند.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح استانی انتخابات، حوزه های انتخابیه به شکل کنونی باقی مانده و حذف نمی شوند و مانند دوره های انتخابات گذشته داوطلب باید حد نصاب آرا در حوزه ثبت نامی خود کسب کند اما، آرای استانی وی نیز شمارش می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: استانی شدن انتخابات، رقابت داوطلبان را در بحبود برنامه های ارایه شده و پاسخگویی در قبال آن بیشتر می کند و احزاب می توانند نقش خود را با برنامه محوری و نظارت هدفمند بر امور برای کرسی های مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
مقدسی افزود: مجلس شورای اسلامی کلیات طرح استانی شدن انتخابات را به تصویب رسانده است و جزئیات آن در کمیسیون شوراها در حال بررسی است تا به صحن ارسال شود.

وی اضافه کرد: افزایش دقت مردم در انتخابات استانی، شرکت افراد سابقه دار در امور اجرایی و با برنامه از جمله مزیت های استانی شدن انتخابات است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استانی شدن انتخابات موجب انتفاع مردم می شود و نگرانی ساکنانشهرستان ها از بین می رود.

مقدسی گفت: جلوگیری از ریخت و پاش ها و هزینه های اضافی در تبلیغات انتخاباتی از مزیت های مهم طرح استانی شدن انتخابات است.

وی افزود: موافقان و مخالفان این طرح دغدغه هایی دارند که در هر دو دیدگاه پذیرفتنی است اما، قانون به جزئیات آن توجه می کند تا نتیجه به نفع مردم باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: افزایش یک نماینده به جمع نمایندگان حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب اراک در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده است و اگرر موضوع استانی شدن انتخابات به تایید شورای نگهبان برسد تحقق این مهم با قوت دنبال می شود.

مقدسی گفت: به ازای هر 150 هزار نفر جمعیت در هر 10 سال می تواند یک نماینده به حوزه های انتخابیه اضافه شود و با گذشت 20 سال این افزایش برای حوزه اراک، کمیجان و خنداب محقق نشده است که با تصویب استانی شدن انتخابات شمار نمایندگان استان مرکزی افزایش می یابد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین