کد خبر: ۵۶۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

نماینده مجلس: پرتاب ماهواره و پیشرفت‌های دفاعی ایران جنبه تدافعی دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «پرتاب ماهواره و پیشرفت‌های حاصله در عرصه دفاعی در کشور ما جنبه تدافعی دارد»، گفت: قطعا هرگونه پیشرفت در حوزه موشکی و دفاعی کشور موضوع داخلی است و اظهارنظرهای خلاف آن نمی‌تواند بر روی استراتژی‌های ما اثر بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود گودرزی در واکنش به اظهارنظر اخیر رییس جمهور آمریکا درباره پرتاب ماهواره‌بر ایرانی، گفت: برنامه‌های موشکی ایران جنبه تدافعی داشته و برای دفاع از سرزمین‌مان است. البته که طرف‌های خارجی به خصوص آمریکایی‌ها با توهم‌های خود تلاش می‌کنند که این موضوع را به دغدغه جهانی و بین‌المللی تبدیل کرده تا ایران درباره‌ صنعت موشکی خود مذاکره کند.

وی با بیان این‌که «صنعت موشکی موضوع داخلی است و ارتباطی به هیچ کشوری ندارد»، ادامه داد: در جریان برجام هم تلاش شد در حوزه موشکی وارد شوند که این اتفاق رخ نداد. اگر درباره موضوع هسته‌ای هم مذاکره شد تنها به دلیل شفاف‌سازی بود تا نشان دهیم ما به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم، لذا راهبرد آمریکا و برخی از کشورها آن است که موضوع موشکی ما را طور دیگری جلوه دهد. حال این‌که ایران در منطقه‌ای با تهدیدهای بسیاری روبه‌روست که لازم است به پیشرفت‌های دفاعی دست پیدا کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر این‌که «پیشرفت‌های حاصله در عرصه دفاعی برای دفاع از تصمیمات ناامن‌ساز در منطقه است»، گفت: با توجه به این‌که ما در منطقه پرتنش‌ خاورمیانه قرار داریم، باید برای دفاع از خود به همه تجهیزات دفاعی روی آوریم، البته استثنایی به نام سلاح هسته‌ای وجود دارد که ما براساس فتوای مقام معظم رهبری از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کنیم، چون ایشان آن را حرام شرعی عنوان کردند.

گودرزی اظهار کرد: غیر از سلاح هسته‌ای ما از سلاح‌های متعارف بدون محدودیت برای دفاع از کشورمان استفاده می‌کنیم. استراتژی دفاعی ما پیشگیری از هرگونه تهدید به سرزمینمان است، لذا هرگونه اظهارنظری خلاف آن نمی‌تواند در استراتژی دفاعی ما به خصوص در حوزه موشکی تاثیر بگذارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین