کد خبر: ۵۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۸

مردم را بخاطر رئیس‌جمهور نکشید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ «من یک آمریکایی هستم که سابقا در نیویورک زندگی می‌کردم. در طول همه زندگی‌ام هنگامی که چیزی درباره کشتی‌های جنگی می‌شنیدم این کشتی‌های جنگی آمریکا بودند که قصد رفتن به جاهای بسیار دوری را داشتند. من هرگز حتی تصور نکرده‌ام که کشتی‌های جنگی دشمن به سمت نیویورک بیایند. حالا من در تهران هستم و ناو هواپیمابر USS John C.Stennis در حال آمدن به این سمت است و همانطور که آن پیش می‌آید مردم در حال بحث در خصوص بمباران ایران توسط اسرائیل و آمریکا هستند: من ترسیده‌ام». 

خانم «رزا اشمیت» فعال صلح‌طلب در ادامه مقاله خود در سایت اینترنتی Opednews با اشاره به اینکه تماشای ناوهایی که به سمت شما می‌آیند با تماشای ناوهایی که از سمت شما به سوی سایر مناطق جهان می‌روند خیلی تفاوت دارد می‌نویسد: بیشتر ایرانیانی را که می‌شناسم آنقدر که من نگران این موضوع هستم نگران نیستند،‌ به هر حال آنها متعجب‌ هستند که تحریم‌ها چگونه بر اقتصاد آنها اثر خواهد گذاشت. 

اشمیت در ادامه مقاله خود با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطتی نمی‌تواند بکند» می‌نویسد: تعدادی از دوستان در اینجا فکر می‌کنند که بوش تنها به یک دشمن نیاز دارد تا بتواند برنامه‌های خود را در ایالات متحده ادامه بدهد و ایران آن دشمن است، ای کاش من می‌توانستم این تفکر را باور کنم.

خانم اشمیت در ادامه این مقاله با انتقاد شدید از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت آمریکا می‌نویسد: آنطور که من می‌بینم یک نفر باید همین حالا جرج بوش را متوقف کند و این خیلی ناراحت کننده است که کنگره آمریکا چنین کاری نمی‌کند. ناامیدی بزرگ دیگر من این است که من در کشوری زندگی می‌کنم که اینترنت کاملا در دسترس نیست. برای مثال من سعی کردم که برای اعضای کنگره ایمیل بفرستم اما جمهوری اسلامی مکاتبات را احتمالا بخاطر آنکه با دولت آمریکا بوده مسدود کرده است این در حالی است که گاهی اوقات هنگامی که می‌خواهم برخی اخبار را بخوانم آنها نیز مسدود شده‌اند.

خانم اشمیت در ادامه این مقاله اینطور ادامه می‌دهد که:‌ اگر آمریکا یا اسرائیل به ایران حمله کنند آن جنگی بر پایه دروغ‌هایی مثل دروغ‌های قبل از حمله به عراق خواهد بود. عراق تسلیحات کشتار جمعی نداشت اما صدها و هزاران عراقی در جریان حملات آمریکا کشته شدند. به نظر می‌رسد که دروغ‌ها در مورد ایران نیز در راستای دو هدف صورت می‌گیرد: هدف اول، یکی نشان دادن ایران و نازی‌ها (باید برای جلوگیری از تکرار هولوکاستی دیگر این کشور را بمباران کرد!) و دوم ایجاد این ترس در میان ملت آمریکا که ایرانی‌ها به سربازان ما در عراق آسیب می‌رسانند یا سلاح هسته‌ای به تروریست‌هایی می‌دهند که به ما در خاک خودمان (آمریکا) ضربه خواهند زد.

وی در پایان آورده است: تاریخ نشان ‌می‌دهد که آمریکائیها خیلی استعداد هیولاسازی از رهبران برخی کشورها را دارند که آمریکا می‌خواهد به آنها حمله کند. فیدل کاسترو، صدام حسین و نوریگا (رهبر پاناما) را به خاطر می‌آورید؟ حالا نوبت احمدی‌نژاد رسیده است. دیدگاه مردم به احمدی‌نژاد هر طور که باشد این موضوع از نظر اخلاقی قابل پذیرش نیست که مردم را بخاطر رئیس جمهور آنها بکشیم چه این رئیس جمهور محمود احمدی‌نژاد یا جرج بوش باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین