کد خبر: ۵۷۰۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

مداخله معاون ترامپ در امور داخلی ونزوئلا

معاون رئیس جمهور آمریکا طی پیامی ویدیویی، آشکارا در امور داخلی ونزوئلا مداخله کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری در امور داخلی ونزوئلا مداخله کرد.

وی در این پیام ویدیویی که در توئیتر منتشر شد ادعا کرد که «نیکلاس مادرو» رئیس جمهور وئزوئلا در انتخابی عادلانه به ریاست جمهوری نرسیده و از مجمع ملی ونزوئلا و «خوان گوایدو» رئیس آن به عنوان تنها نهادی که از طریق دموکراسی ایجاد شده یاد کرد.

پنس همچنین  از تصمیم مجمع ملی ونزوئلا در برسمیت نشناختن دولت و همچنین تشکیل دولت انتقالی توسط گوآیدو اعلام حمایت کرد.

پنس گفت که به نام مردم آمریکا به مردم ونزوئلا می‌گویم که آمریکا در کنار شما ایستاده و تا زمانی که دموکراسی به ونزوئلا بازگردد در کنار شما باقی خواهیم ماند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز طی پیامی در توئیتر در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شده که دولت کنونی ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور، غیرقانونی است و اعتباری ندارد.

وی همچنین گفت که آمریکا برای بازگرداندن دموکراسی واقعی به ونزوئلا تلاش خواهد کرد.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله نیکلاس مادورو که به تازگی آغاز شده، گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا گفت که آماده تسلط بر قدرت است و به دنبال جلب حمایت ارتش برای انجام کودتا علیه رئیس‌جمهور است.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین