کد خبر: ۵۷۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

روسیه: ارتش سوریه حمله گسترده جبهةالنصره در ادلب را ناکام گذاشت

وزارت دفاع روسیه از مقابله ارتش سوریه با حمله گسترده گروه تروریستی جبهة النصره به پایگاه‌های این ارتش در استان ادلب خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرگئی سولوماتین، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت، جبهه النصره همزمان به پایگاه‌های نیروهای دولت سوریه در دو منطقه ابوالضهور در شرق ادلب واقع در شمال سوریه و ابوشرجی حمله کرد.

وی تصریح کرد، تشکیلاتی متشکل از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیروی مسلح در هر یک از دو محور مستقر بودند که با ۱۵ تا ۲۰ خودروی حامل سلاح‌های سنگین قصد تجاوز به پایگاه‌های ارتش سوریه را داشتند.

سولوماتین افزود، تروریست‌ها توانستند به خطوط دفاعی ارتش سوریه به عمق یک و نیم کیلومتر نفوذ کنند و سپس ارتش با پشتیبانی جنگنده‌ها و توپخانه با آنها مقابله کرده و با وارد کردن خسارت‌های سنگین آنها را به پشت خط تماس عقب راند.

وی ادامه داد، این مرکز با طرف ترکیه‌ای برای اطلاع از وضعیت در منطقه حمله تماس برقرار کرد.

منابع نظامی در اطراف منطقه مذکور نیز اعلام کردند، از زمان توافقنامه منعقد شده میان روسیه و ترکیه در چند ماه پیش این حمله جبهه‌ النصره گسترده‌ترین حمله است.

همچنین همزمان حمله‌ای در حومه غربی حلب آغاز شده و همچنان درگیری‌ها در حومه جنوبی حماه متصل به حومه ادلب ادامه دارد که طی چند روز اخیر شاهد فعالیت چشمگیر جنگنده‌های روسیه است.

اتاق عملیات فرودگاه حمیمیم که روسیه بر آن کنترل دارد اعلام کرد، با طرف ترکیه‌ای توافق‌ کرده که درباره تحولات اخیر به بحث و بررسی بنشیند به ویژه اینکه گروه تروریستی جبهه‌ النصره بر بیشتر مناطق در امتداد میان حومه‌های ادلب، حماه، حلب و لاذقیه پس از درگیری‌های مستمر با گروه‌های مخالف دولت سوریه کنترل یافته است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین