کد خبر: ۵۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد

جان باختن 13 هزار و 529 نفر بر اثر تصادفات در ۹ ماه

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در حوادث رانندگی ۹ ماهه سال‌جاری (۱۳۹۷) ۱۳ هزار و ۵۲۹ نفر جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، این آمار، هفت دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ۹ ماهه ۱۳۹۷، جمعاً ۱۳ هزار و ۵۲۹ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور از جمع ۱۳ هزار و ۵۲۹ متوفی تصادفات رانندگی ۹ ماهه امسال، ۱۰ هزار و ۵۷۹ نفر مرد و ۲ هزار و ۹۵۰ نفر زن بوده اند.

جاده‌های برون شهری در صدر

۸ هزار و ۶۸۵ کشته از تلفات حوادث رانندگی ۹ ماهه امسال در جاده‌های برون شهری، ۳ هزار و ۲۵۷ نفر در جاده‌های درون شهری، ۹۰۸ نفر در جاده‌های روستایی، ۱۵۸ نفر در جاده‌های اختصاصی و محل فوت ۵۲۱ نفر هم «سایر» گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، استان‌های فارس با یکهزار و ۹۰، تهران با یکهزار و یک و اصفهان با ۹۰۹ نفر، بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۲۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵۷ و اردبیل با ۱۷۱ فوتی، استان‌های دارای کمترین تعداد تلفات حوادث رانندگی در ۹ ماهه امسال بودند.

افزایش ۹.۷ درصدی آمار مصدومان

در ۹ ماهه امسال، جمعاً ۲۸۸ هزار و ۸۲۲ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور ارجاع شدند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (۲۶۳ هزار و ۲۹۴)، ۹.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

۲۰۶ هزار و ۳۵۸ نفر از این آمار را مردان و ۸۲ هزار و ۴۶۴ نفر از آمار مصدومان حوادث رانندگی ۹ ماه اخیر را زنان تشکیل می‌دهند.

کاهش سه دهم درصدی مرگ‌ها در آذر ماه

در آذر ماه امسال، جمعاً یکهزار و ۲۶۹ نفر در حوادث رانندگی جان باختند. این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، سه دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد. از مجموع یکهزار و ۲۶۹ فوتی ناشی از تصادف آذرماه، ۹۹۳ مرد و ۲۷۶ زن بوده اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین