کد خبر: ۵۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

کدام استان کشور کمترین بیکار را دارد؟

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که نرخ بیکاری در این استان یک میلیون و 869 هزار نفری امسال به طور میانگین به 9.8 درصد رسیده و تک رقمی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینقلی قوانلو روز شنبه اظهار داشت: نرخ بیکاری سه سال قبل استان 13.4، 12.8 و 12.4 درصد بود.

وی گفت: رشد منابع بانکی و استفاده از آن در رونق تولید، افزایش صادرات غیر نفتی، افزایش سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی از جمله طرح های اجرا شده اقتصادی با هدف کاهش نرخ بیکاری گلستان بود.

به گفته وی مهم ترین دغدغه رونق اقتصادی صنعت استان، مشکلات در بخش زیربنایی به ویژه تامین برق و آب است که با سفر اخیر رییس جمهوری به گلستان اجازه بهره برداری از آب دریای خزر و طرح تولید 500 مگاوات برق در نیروگاه یک هزار مگاواتی علی آباد داده شد که با اجرای این طرح ها مشکلات صنعت استان حل خواهد شد.

در استان گلستان توان تولید یک هزار مگاوات برق در نیروگاه علی آباد وجود دارد اما نیاز استان در زمان اوج مصرف ( فصل تابستان) به یک هزار و 400 مگاوات می رسد که اولین اولویت برای تامین برق مشترکان خانگی، قطع برق بخش صنعت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در استان 980 واحد صنعتی زیر پوشش این سازمان وجود دارد که اکنون حدود 18 درصد از این واحدها به دلیل مشکلات متعدد از جمله نبود نقدینگی کافی، تعطیل هستند.

قوانلو اضافه کرد: در سال 93،حدود 35 درصد از واحدهای صنعتی گلستان تعطیل بود که با حمایت های دولت در قالب پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید، 50 درصد این صنایع راکد دوباره به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی اکنون 25 تا 20 درصد واحدهای تولیدی زیر پوشش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با ظرفیت کامل ( سه نوبت) کار می کنند و بقیه به صورت تک و دو نوبته در حال فعالیت هستند

در استان گلستان 930 واحد صنعتی فعال بوده که 91 درصد آن در حوزه صنایع کوچک، 6 درصد در بخش صنایع متوسط و سه درصد صنایع بزرگ است.

ايرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین