کد خبر: ۵۷۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۴
سخنگوی وزارت امور خارجه تایید کرد:

بازداشت یک دیپلمات ایرانی دیگر در عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه ربوده شدن جلال شرفی، دبير دوم سفارت جمهوری اسلامی ايران در بغداد توسط مجموعه‌ای از عوامل مرتبط به وزارت دفاع كه زير نظر نيروهای آمريكايی در عراق اداره می‌شوند را تائید کرد. این دیپلمات ایرانی به مكان نامعلومی منتقل شده است. 

سيد محمد علی حسينی تصريح كرد: جمهوری اسلامی ايران اين اقدام تجاوزكارانه را كه مغاير با مقررات و قوانين بين‌المللی و كنوانسيون‌های وين است را شديدا محكوم كرده و از دولت عراق می‌خواهد هرچه سريعتر در مورد آزادی ديپلمات مزبور و مجازات شديد عوامل اين اقدام كه منافع مشترك دو كشور جمهوری اسلامی ايران و جمهوری عراق را هدف قرار داده اقدام کنند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه رويكردهای آمريكا در عراق را بسيار ناشيانه و تشنج آفرين قلمداد كرد و  گفت: آمريكائيها با اينگونه اقدامات به طور آشكار تمامی شئونات و مقررات ديپلماتيك را مخدوش می‌نمايند و اين امر پيامدهای منفی بر تعاملات و رويه‌های ديپلماتيك در عرصه جهانی خواهد گذارد. 

وی افزود: بر اساس اطلاعات موثق عواملی كه دست به اين اقدام كاملا تروريستی زده‌اند و تعدادی از آنها نيز دستگير شده‌اند زير نظر نيروهای آمريكايی در عراق فعاليت می نمايند و سوابق اقدامات آنها وجود دارد.

ربوده شدن این دیپلمات در حالی صورت می گیرد كه از سرنوشت پنج ديپلمات‌ ربوده شده در اربیل و ديگر ايرانی‌های زندانی در عراق اطلاعی در دست نیست. 

نيويورك تايمز در شماره امروز خود به نقل از دیپلماتهای آمریکائی نوشت: كاروان حامل اين ديپلمات ايرانی توسط افرادی متوقف شد كه كارت شناسايی وزارت دفاع عراق را به همراه داشتند. كريستوفر گراور سخنگوی ارتش آمريكا نیز گفت: ما در حال بررسی اين گزارش‌های رسانه‌ای هستيم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین