کد خبر: ۵۷۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

عمل آپاندیس مرگ را برای دختر 10 ساله به ارمغان آورد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاین گفت: با توجه به موضوع فوت دختر بچه ده ساله در قاین تمام اقدامات انتظامی و قضایی لازم معمول شده و تحقیقات مقدماتی لازم و اولیه در همان شب انجام و با تشکیل پرونده قضایی در دادسرا، با دستور قضایی جسد متوفی نیز در راستای تعیین دقیق علت فوت، کالبد گشایی و علت فوت با دقت وحساسیت لازم در حال بررسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
چندی پیش پیامی تلخ در فضای مجازی از سوی شهروندان به اشتراک گذاشته شد که خبر از وقوع حادثه‌ای هولناک داشت و خبر حاوی این پیام دردناک بود که"درگذشت یک دختر بچه ده ساله در بیمارستان شهدا قاین و در حین عمل جراحی آپاندیسیت".

راضیه علیزاده، دانش آموز پایه چهارم دبستان نبوت، روستای علی آباد سفلی که حین عمل جراحی آپاندیسیت در بیمارستان شهدا قاین درگذشت.

رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاین اظهارکرد: با توجه به موضوع فوت دختر بچه ده ساله در تاریخ ۴ بهمن ماه جاری در بیمارستان شهدا قاین و حین آماده کردن وی در جهت عمل جراحی در اتاق عمل و باتشخیص آپاندیست به محض اطلاع، تمام اقدامات انتظامی و قضائی لازم معمول شده و تحقیقات مقدماتی لازم و اولیه در همان شب انجام و با تشکیل پرونده قضائی در دادسرا، با دستور قضائی جسد متوفی نیز در راستای تعیین دقیق علت فوت، کالبد گشایی و علت فوت با دقت و حساسیت لازم در حال بررسی است.

وی ادامه داد: ضمن آرزو و طلب صبر و اجر برای اولیا دم؛ به اطلاع شهروندان می‌رساند که در صورت احراز هرگونه قصور و یا تقصیر در موضوع عوامل دخیل به مجازات مقتضی و متناسب قانونی محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاین بیان کرد: هرگونه اظهار نظر خودسرانه و یا انتشار مطالب غیر مستند و یا انتساب علت فوت به شخص یا اشخاصی قبل از احراز مراتب مزبور فاقد وجاهت قانونی بوده و حسب مورد می‌تواند موجبات توجه اتهاماتی شود.

محسن رضایی مقدم، رئیس بیمارستان شهدا قاین نیز گفت: در پی انتشار خبر فوت دختر ده ساله در بیمارستان شهدا قاین و انتشار اخبار ضد و نقیض لازم است جهت جلوگیری از گسترش و دامن زدن به شایعات مطالبی به عرض مردم شریف قائنات رسانده شود.

وی افزود: در تاریخ پنجشنبه چهارم بهمن دختر بچه ده ساله با تشخیص آپاندیسیت جهت عمل جراحی به اتاق عمل بیمارستان اعزام شده و بلافاصله پس از شروع فرایند بیهوشی متأسفانه دچار ایست قلبی و تنفسی شده و حدود دو ساعت تلاش کلیه پزشکان و پرسنل اتاق عمل جهت احیا مؤثر واقع نشده و بیمار فوت می‌کند بلافاصله از همان ساعات اولیه اطلاع، مسئولین بیمارستان و شبکه بهداشت شهرستان در اتاق عمل حاضر و از نزدیک بر فرایند احیا نظارت داشتند.

رئیس بیمارستان شهدا قاین بیان کرد: تمامی مستندات و داروهای مصرفی بررسی و ارزیابی کامل در مورد علت وقوع این حادثه دلخراش به عمل آمد ولی هیچ مدرکی دال بر تزریق داروی اشتباه یا قصور کادر درمانی تاکنون اثبات نشده است و علت حادثه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جسد متوفی جهت کالبدشکافی و تحقیقات تکمیلی به پزشکی قانونی ارجاع و بررسی‌های کارشناسی و نمونه برداری لازم انجام شده و تاکنون نتیجه نهایی در مورد علت دقیق فوت از طرف مراجع قانونی اعلام نشده است.

رضایی مقدم افزود: با توجه به انتشار برخی اطلاعات نادرست و کم لطفی نسبت به پزشکان و پرسنل زحمتکش بیمارستان ضمن عرض تسلیت مجدد و همدردی کامل با خانواده داغدار آن عزیز از دست رفته از اصحاب رسانه و مردم شهرستان تقاضا می‌شود با سعه صدر و شکیبایی تا روشن شدن علت حادثه از سوی مراجع قانونی از گمانه زنی و اتهام و انتشار شایعات در مورد این حادثه پرهیز کنند.

وی یادآور شد: قطعاً مسئولین بیمارستان و شبکه بهداشت شهرستان بیش از همه پیگیر این حادثه تا روشن شدن موضوع خواهند بود از هر گونه همکاری با مراجع ذیصلاح کوتاهی نخواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین