کد خبر: ۵۷۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۵

فرانسه: ایران اتمی غیرقابل پذیرش است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومینیک دوویلیپن، نخست وزیر فرانسه بار دیگر تاکید کرد که «ایران دارای قابلیت‌های نظامی اتمی غیر قابل پذیرش است». دوویلیپن همچنین با هشدار به اینکه جامعه بین المللی در تلاش‌های خود برای متوقف کردن آنچه فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک ایران نامید از تصور درستی برخوردار نبوده گفت که ایران باید به مسئولیت‌های بین المللی خود و مخصوصا معاهده ان.پی.تی که آنرا امضا کرده احترام بگذارد. 

دومینیک دوویلیپن که سه ماه تا پایان دوره نخست‌وزیری خود فرصت دارد در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز مدعی شد: جامعه بین المللی نباید سرچشمه بحران را که در تمایل ایران به مطرح کردن خود بعنوان یک قدرت منطقه‌ای نهفته است نادیده بگیرد.

او در بخش دیگری از اظهارات خود همچنین ایده جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عراق را بصورت غیر مستقیم نامعقول خواند و گفت: تا زمانی که نیروهای خارجی از عراق خارج نشده‌اند خشونت در  این کشور ادامه خواهد یافت. 

او در این خصوص گفت: این ایده که می‌گوید نیروهای خارجی، عراق را زمانی ترک خواهند کرد که این کشور آرام و دموکراتیک شده نامعقول است. بنابر اظهارات دوویلیپن میزان نیروهای خارجی هر چقدر هم که در عراق افزایش یابد اوضاع در عراق به سوی بدتر شدن پیش خواهد رفت. 

دوویلیپن همچنین به درخواست محوری گزارش گروه مطالعات عراق مبنی بر مذاکره آمریکا با ایران و سوریه اشاره کرد و گفت: کار بیشتری باید برای ورود ایران و سوریه به روند باثبات کردن عراق انجام گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین