کد خبر: ۵۷۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۲

تاکید ترکیه بر نقش مهم ایران در عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالله گل وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر نقش همسایگان عراق در حل مشکلات این کشور گفت ایران، سوریه و ترکیه خواستار حفظ وحدت در عراق و ممانعت از به خطر افتادن تمامیت ارضی این کشور هستند. وی با اشاره به پیچیده بودن بحران عراق حل آن را منوط به همکاری کشورهای منطقه دانست. 

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گفت: همه همسایگان عراق از جمله ایران، سوریه و ترکیه مواضع یکسانی در مورد عراق دارند. وی این هدف را ممانعت از به خطر افتادن تمامیت ارزی عراق عنوان کرد و گفت: خاورمیانه به حد کافی دچار مشکل هست و تقسیم عراق می‌تواند تاثیرات مصیب‌باری بر این مشکلات داشته باشد. 

وی با تاکید بر نقش کشورهای یاد شده در حل بحران‌های داخلی عراق از همسایگان عراق خواست در این امر مشارکت کامل داشته باشند. گل افزود: برخی از کشورها در منطقه هستند که ترکیه از آنها می‌خواهد با مشارکت مثبت نقش سازنده‌ای در پروسه حل بحران عراق ایفا کنند. 

وزیر خارجه ترکیه در ادامه مواجهه با مشکلات عراق را بسیار پیچیده‌ عنوان کرد و گفت: راه‌حل ساده نیست و ما باید برای ممانعت از بدتر شدن اوضاع با یکدیگر همکاری کامل داشته باشیم. وی که در سفر به آمریکا با کاندولیزا رایس وزیر خارجه این کشور دیدار کرد گفت: با توجه به منافع ترکیه در منطه آمریکایی‌ها از ما خواسته‌اند از نفوذمان برای حل این مساله استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین