کد خبر: ۵۷۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
"حتی خود مسلمانان تصور می‌کردند که اسلام نمی‌تواند مدیریت و حکومت کند"

آیت‌الله جنتی: آمریکایی‌ها می‌خواهند آب و نان ما را بگیرند تا به آن‌ها رو بزنیم‌| برخی مسئولان باور کردند بدون آمریکا نمی‌توان کشور را اداره کرد| مردم ما از جانشان می‌گذرند اما از دینشان خیر

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی مسئولان باور کردند بدون آمریکا نمی توان کشور را اداره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله احمد جنتی صبح جمعه در مراسم ۱۲ بهمن در حرم مطهر امام خمینی طی سخنانی گفت: امروز مردم ایران به خوبی از پرچم افراشته انقلاب اسلامی به عنوان امانت امام خمینی(ره) به خوبی پاسداری کردند، سلام بر شهدا و جانبازان و افرادی که برای اعتلای کلمه حق ۸ سال جنگیدند.

وی گفت: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) می‌فرمایند «جهاد یکی از درب‌های بهشت است که این در مخصوص اولیای ویژه خداست.» امام خمینی (ره) این درب را باز کرد. درب جهاد و شهادت از عاشورای حسینی بسته شده بود. در دوران بنی‌امیه، بنی‌عباس و سایر خلفا در کشورهای اسلامی عربی و غیرعربی دیگر مسئله جهاد و شهادت مطرح نبود. امام خمینی(ره) این درب بسته شده هزار و ۳۰۰ ساله را با دستانش باز کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر پیامبران و امامان معصوم را در نظر نگیریم کار امام خمینی (ره) در تاریخ عالم بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: امام راحل برای اسلام قدرت به ارمغان آورد، آن هم اسلامی که آن را مایه عقب‌ماندگی می‌دانستند، مردم این تصور را داشتند که اگر قدرت و عزت می‌خواهیم باید پیرو غربی‌ها باشیم و به‌دنبال علم و صنعت برویم، حتی خود مسلمانان تصور می‌کردند که اسلام نمی‌تواند مدیریت و حکومت کند و صرفاً برای هزار و ۴۰۰  سال پیش بوده و به درد امروز نمی‌خورد.

دبیر شورای نگهبان گفت: امام راحل به مسلمانان نشان داد که اگر قدرت و عزت می‌خواهید باید به اسلام بپیوندید. امام شعار «هیهات منا الذله» را در میان مسلمانان طنین‌انداز کرد. معمار انقلاب ذلت حکومت آمریکایی‌ها بر مردم را نابود و مسلمانان را عزیز کرد، امام خود این راه را باور کرد و به مردم این را فهماند که اسلام هم می‌تواند حکومت کند.

وی گفت: امام بزرگوارمان قدرتی نمونه به وجود آورد، ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. حکومت اسلامی برای دنیا نامفهوم بود، آن‌ها اسلام را فقط به نماز و روزه و حج می‌دانستند و قدرت سیاسی، علمی و نظامی اسلام را ندیده بودند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که تمام غربی‌ها بر این باور بودند که طرح حکومت اسلامی اگر هم روی کار بیاید، بقا و دوام ندارد، گفت: خود به خود از بین می‌رود، آمریکا و متحدانش ۴۰ سال تلاش کردند که این قدرت را بشکنند اما نتوانستند.

جنتی اضافه کرد: غربی ها الان هم تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند تا قدرت اسلام را بشکنند. هشت سال جنگ بر ما تحمیل کردند و هیچ‌کس باور نداشت که با توجه به ضعف نظامی داخلی و قدرت نظامی دشمن، هشت سال مقاومت کنیم‌. آن جنگ به ما بسیجی و عاشقان شهادت تحویل داد و انسان ساخت.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام ما لحظه‌شناس بود و راه‌های نفوذ دشمنان را سد می‌کرد، گفت: نماز شب معمار کبیر انقلاب ترک نمی‌شد و نمازش با حضور قلب بود، هر جا در هر کاری گره‌ای می‌خورد، مسئولان ما به امام مراجعه می‌کردند و درس سیاست می‌گرفتند، امروز نیز وصیت‌نامه امام خمینی(ره) درس بزرگی برای قوای سه‌گانه، نظامیان و فرهنگیان ما است و این درس همیشه زنده و پایدار است و در هر دوره‌ای کارگشایی می‌کند.

جنتی اضافه کرد: این قدرتی که خداوند به اسلام و مسلمین داده است، پابرجا است، آمریکا هر کاری که می‌تواند برای شکست قدرت اسلام انجام می‌دهد، آن‌ها می‌خواهند عقاید جوانان، عفت و پاکدامنی را از بین ببرند و از تمام کشورها می‌خواهند که با ایران قطع همکاری کنند، ما از ابتدای انقلاب هم از هر جهت مورد هجوم قرار گرفتیم، تجزیه‌طلب‌ها در خوزستان و کردستان حرکت کرده بودند، تروریست‌ها آمدند و بندگان بی‌گناه خداوند را به رگبار بستند و کشتند اما کاری از پیش نبردند. آن‌ها شکست خوردند و اسلام باقی ماند.

وی افزود: اکنون هم آن‌ها قصد ایجاد مشکلات اقتصادی دارند. آن‌ها می‌خواهند حتی نان شب را از ما بگیرند تا دست به دامن آن‌ها شویم. آمریکایی‌ها می‌خواهند آب و نان ما را بگیرند تا به آن‌ها رو بزنیم‌. آن‌ها نمی‌دانند که مردم ما از جانشان می‌گذرند اما از دینشان خیر، اما متاسفانه برخی از مسئولان ما باورشان شده است، که نمی توان کشور را جز با حضور آمریکا اداره کرد، اما امریکا در اداره کشور خود مانده است، متحدان آمریکا نیز امروز گوش به حرف آن نمی دهند، نباید از آمریکا ترسید و از قدرت خودمان و اسلام ناامید شد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین