کد خبر: ۵۷۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۹

حمایت جامعه روحانیت از هشدار هاشمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «غلامرضا مصباحی مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تایید اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی، پیش‌بینی کرد که پیروزی روحانیت در انتخابات اخیر خبرگان، دور دیگری از حملات به روحانیت و ضد ارزش‌ها را رواج دهد. این نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص صحبت‌های هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر اینکه «در انتخابات خبرگان، روحانیت جایگاه خود را بار دیگر نشان داد و مطمئنا تیر‌های مسموم به سوی روحانیت پرتاب می‌شود»، گفت: من از این صحبت‌ها استقبال می‌کنم و مثبت می‌دانم. 

وی اظهار داشت: همانطور که آقای هاشمی رفسنجانی گفتند انتخابات اخیر با بالای 28 میلیون رای مستقیما به روحانیت بود و مردم آنچه را که از این رای انتظار دارند و شکل‌گیری خبرگان و حفظ شرایط رهبری است، نشان می‌دهد مردم در این دوره بیش از گذشته اعتماد خود را به روحانیت نشان دادند و آنها را صالح می‌دانند برای اینکه رهبری نظام را تعیین کنند. 

عضو ائتلاف آبادگران افزود: مسلما در چنین شرایطی حملات به روحانیت افزایش می‌یابد و مخالفان روحانیت دور دیگر از ضد ارزش‌ها را رواج می‌دهند و کاری می‌کنند که روحانیت از این نقطه اعتماد مردم افول کند. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد راهکارهای مقابله با این تهاجمات گفت: من تصور می‌کنم اولا در مقابل هر ترفندی، هوشیاری در مردم وجود داشته باشد، ثانیا روحانیت باید رابطه تنگاتنگ خود را با عامه مردم حفظ کند و زبان گویای مردم در مقابل قدرت و دولت باشد و چشم بینای مردم در مقابل تحولات جامعه باشند. 

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، ضروری است که قدرت تبیین درستی در روحانیت ایجاد شود تا اگر مشکلات در حدی است که در کوتاه مدت حل نمی‌شود، با بیان درستی مردم را با صبر و حوصله به تحمل دعوت کنند. 

نماینده تهران تصریح کرد: اگر روحانیت نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی توجیه باشد، این قدرت را دارند که مردمی را که به آنها علاقمندند، نسبت به حفظ و ارزش نظام توجیه کنند و در واقع نقش متقابل دوگانه بین مردم و دولت داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین