کد خبر: ۵۷۲۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
قیمت‌ها در سراشیبی سقوط

آخرین قیمت‌ها از بازار سکه، طلا و ارز

بازار سکه و ارز هفته جاری را با کاهش قابل توجه قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته آغاز کردند. درحالی که قیمت سکه در بازار کاهشی حدود ۱۵۰ هزار تومان را نسبت به چهارشنبه گذشته تجربه می‌کند، قیمت فروش دلار نیز بیش از ۶۵۰ تومان کاهش را به ثبت رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۳۱۷ دلار رسیده است.

این درحالی است که در بازار جهانی، در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

عقب‌نشینی دلار در صرافی‌ها

یورو که در صرافی بانک‌ها در روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش قیمت به بیش از ۱۴ هزار تومان رسیده بود، در نخستین روز از هفته جاری بار دیگر به کانال ۱۳ هزار تومان بازگشت و دلار نیز بیش از ۵۰۰ تومان ارزان شد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی از نیمه نخست سال جاری به بانک‌ها این مجوز را داد که نسبت به خرید ارز از مردم اقدام کنند، البته این نرخ در ابتدا بسیار پایین‌تر از قیمت بازار آزاد بود، اما به تدریج نرخ خرید ارز در بانک‌ها افزایش یافت، تا جایی که در برخی روزها از بازار آزاد نیز بیشتر شد.

در همین راستا، بانک‌ها امروز (۱۳ بهمن) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۳۳۱ تومان و هر یورو را ۱۲ هزار و ۹۸۵ تومان از مردم می‌خرند. همچنین نرخ خرید پوند انگلیس در بانک‌ها امروز ۱۴ هزار و ۸۳۰ تومان است.

این در حالی است که قیمت خرید دلار در بانک‌ها در روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۸۴۲ تومان بود و نرخ‌های امروز نشان می‌دهد که نرخ دلار بانکی نسبت به چهارشنبه گذشته بیش از ۵۰۰ تومان کاهش داشته است.

همچنین نرخ خرید هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانک‌های دولتی تا ساعت ۱۴ امروز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است. این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان خریده و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

علاوه بر این، شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی، در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت می‌کنند که نرخ این ارز بدون احتساب کارمزد ۱۳ هزار و ۳۰۲ تومان است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که نرخ یوروی مسافرتی در بانک‌ها، کماکان بالاتر از بازار آزاد است.

کاهش قیمت ارز در صرافی‌های مجاز

قیمت معامله ارز در صرافی‌های مجاز تا ساعت ۱۶ امروز نیز حاکی از این است که هر دلار آمریکا با کاهش قیمت، معادل ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری شده و معادل ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین یورو نیز با قیمت خرید ۱۳ هزار و ۳۰۰ و قیمت فروش ۱۳ هزار و ۴۰۰ در این بازار معامله می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین