کد خبر: ۵۷۲۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

مخالفت سعید جلیلی با «فشار پیامکی»

چند روز پس از آنکه مجید انصاری از دریافت پیامک تهدیدآمیز در جریان بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد، سعید جلیلی مخالفت خود را با «فشار پیامکی» اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با بررسی لوایح مربوط به FATF در مجلس شورای اسلامی، پیامک‌های انبوهی به نمایندگان موافق پیوستن ایران به این لایحه ارسال شد. در همان مقطع وقتی این پیامک‌ها صدای اعتراض نمایندگان را بلند کرد، علی لاریجانی با توهین‌آمیز خواندن ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان اظهار کرد:« ارسال پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان ممکن است موجب شود نمایندگان نتوانند در موضوعات مختلف تفکر کنند. لذا ما در هیأت رئیسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته و برای آن تمهیدی خواهیم کرد.» پیگیری‌های علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مبدا پیامک‌ها، او را به مشهد رسانده بود.

پس از اینکه بررسی پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد، مسیر این پیامک‌ها به سوی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر کرد. مجید انصاری از جمله اعضای مجمع تشخیص مصلحت است که با پیامک‌ها تهدید به قتل شده است. وی بیان کرد که « بعد جلسه روز شنبه مجمع، پیامک‌هایی حتی تهدید به قتل و به تعبیر آنان برخورد خونین دریافت کردم. ما که بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم؛ اما من از دستگاه قضائی و امنیتی کشور می‌خواهم رسیدگی کنند. این کدام جریان است که نشسته عده‌ای را تحریک می‌کند که اعضا مجمع تشخیص یا نمایندگان را تهدید کنند؟ » هرچند پیش از این و در بررسی FATF در مجلس، به پیامک‌های تهدیدآمیز رسیدگی نشد و همین عامل، آمران ارسال این پیامک‌ها را تشویق کرد تا کار خود را ادامه دهند.

اما حالا سعید جلیلی هم که از مخالفان پیوستن ایران به FATF است، مخالفت خود با ارسال پیامک بیان کرده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توصیه می‌کند که به جای ارسال پیامک، موضوعات و مسائل کشور برای جامعه تبیین درستی شود.

وی در بخشی از سخنان خود در جمع تشکل‌ها و فعالان فرهنگی جهادی شهرستان سبزوار گفت: «باید به برخی دوستان گفت هم چنانکه در سیاست خارجی، «فشار ایمیلی» و «توئیتری» نمی‌تواند به تنهایی مؤثر واقع شود، در داخل هم کار فرهنگی و تبیینی مؤثر با «فشار پیامکی» شکل نمی‌گیرد، بلکه باید با تبیین درست و مستمر موضوعات و تحلیل صحیح از روند حرکت انقلاب، رفتار دوستان و باور عمومی جامعه را به حقایق و آنچه که صحیح است نزدیک کرد تا دشمنان نتوانند مطالب غلط را القا کنند.»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
ای ول چه عجب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین