کد خبر: ۵۷۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

یک تالاب از وضعیت حاد خارج شد

فرماندار شهرستان ورامین گفت: تالاب بند علی‌خان با آب گیر که انجام شد از وضعیت حاد خارج‌شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین کاغذلو در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص آخرین وضعیت تالاب بند علی‌خان اظهار داشت: از بدو ورود بنده به شهرستان ورامین، یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که پیش رو داشتیم بحث خشک شدن تالاب بند علی‌خان بود.

وی گفت: با بررسی‌ها و کارگروه‌هایی که درگذشته اتفاق افتاده بود، تصمیمات خوبی گذشته در کارگروه استانی گرفته‌شده بود مبنی بر توزیع عادلانه آب در استان تهران، سیلاب‌ها و آب‌های سطحی تهران جمع‌آوری و وارد رودخانه شور و شیرین می‌شود که یک تقسیم‌بندی خوبی انجام‌شده بود.

کاغذلو افزود: کارگروه‌های شهرستان را فعال کردیم، خوشبختانه آن اتفاقی که باید می‌افتاد و سهمیه آبی که برای تالاب بند علی‌خان بود موجود بود و به همان نسبت ۳۰ درصد تالاب و ۴۰ درصد آب به بخش کشاورزی توزیع شد.

فرماندار شهرستان ورامین تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه مصرف آب در این برهه از زمان که کشاورزی مصرف ندارد، تقریباً ۷۰ درصد وارد تالاب بند علی‌خان می‌شود و تالاب آبگیری شده و می‌توانیم بگوییم تالاب بند علی‌خان که بحران استان تهران محسوب می‌شود از وضعیت حاد خارج‌شده است.

وی تأکید کرد: می‌طلبد که این وضعیت را دائمی کنیم و یک منبع مناسب و آب مداوم را وارد تالاب بند علی‌خان کنیم و به با موضوع مقطعی برنخوریم.

کاغذلو یادآور شد: اگر یک برنامه زمان‌بندی درستی را پیش‌بینی کنیم تالاب بند علی‌خان همیشه آب خواهد داشت، عمده آب شرب تهران از سد ماملو تأمین می‌شود و بخشی هم در حوزه کشاورزی دشت ورامین مصرف می‌شود، مقداری نیز از آب شرب تصفیه‌خانه سد ماملو توسط پاکدشت، پیشوا، قرچک و ورامین و مجموعه‌ی شهرهایی که در حاشیه این شهرستان است مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان ورامین در خصوص بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد: با بارندگی‌هایی که طی ماه‌های گذشته داشتیم و با این آبی که به این تالاب وارد شد تالاب جان تازه‌ای گرفته و باعث شده این زیستگاه جانوری جدید در منطقه ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین