کد خبر: ۵۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۱:۱۴

لحن تهاجمی بوش علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ در حالی که مجلس نمايندگان آمريکا سرگرم بحث و گفتگو درباره قطعنامه‌ای عليه طرح تازه جرج بوش برای فرستادن 20 هزار سرباز تازه‌ نفس آمريکایی به عراق است رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری با تکرار اتهامات خود علیه تهران گفت اطمینان دارد که ایران مهمات و تسلیحات شورشیان عراقی را تامین می‌کند.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صراحتا اعتراف کرده که این کشور مدرکی دال بر دخالت ایران در ناآرامی‌های عراق در دست ندارد.

 علیه ایران مدرک نداریم [اینجا]

بوش ادعا کرد: آمريکا می‌داند که نيروی قدس سپاه پاسداران در ايران مواد منفجره مخصوص برای ستيزه‌گران در عراق تأمين کرده و نيروی قدس بخشی از دولت ايران است. 
رئیس جمهور آمریکا افزود: گرچه وی نميداند که آيا مقامات ايرانی در این اقدام درگير بوده‌اند يا نه، اما سعی خواهد کرد اين اطمينان حاصل شود که نيروهای آمريکایی بتوانند از خود در عراق حراست کنند. 

بوش همچنين گفت که وی برای مقابله با ايران، بخصوص در مورد برنامه اتمی‌اش، استراتژی جامعی دارد . 
وی گفت نمی‌توان اجازه داد ايران تسليحات اتمی داشته باشد زيرا چنين اقدامی برای صلح بين‌المللی عواقبی بسيار خطرناک خواهد داشت. 
 ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای خود را صرفا با مقاصد صلح آمیز پیگیری می‌کند و تسلیحات اتمی در دکترین دفاعی این کشور جایی ندارد.

رئیس جمهور آمریکا  ضمن دفاع از تصميم خود در مورد اعزام هزاران سرباز ديگر به عراق می‌گويد عقب‌نشينی از آن کشور عواقبی وخيم برای مردم آمريکا در بر خواهد داشت. بوش همچنین از تماس تلفنی روزچهارشنبه  خود با ژنرال ديويد پتریوس فرمانده جديد نيروهای آمريکایی در عراق خبر داد و گفت برنامه جديد امنيتی عراق در حال شکل گرفتن است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت توافقی که از مذاکرات شش جانبه در پکن، با هدف پايان بخشيدن به برنامه اتمی کره شمالی حاصل شد، گامی مهم در جهتی درست بوده است. بوش در عين حال خاطرنشان کرد اقدامات بسيار ديگری نيز ضروری است که بايد دنبال شود. به گفته وی «اين توافق بدان جهت استثنائی است که تمامی همسايگان کره‌شمالی، بعلاوه آمريکا را گردهم جمع ميکند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود وی به شدت با جان بولتون سفير سابق این کشور در سازمان ملل متحد که توافق در مورد برنامه اتمی کره‌شمالی را نوميد‌کننده توصيف کرده بود، مخالف است. 
بولتون روز سه شنبه ضمن انتقادی شديد هشدار داد که اعتماد کردن به پيونگ‌يانگ در وفادار بودن به قول هايش، عملی دور از واقع است . بوش گفت اکنون اين با کره‌شمالی است که به وعده هايش عمل کند و خود را نشان دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین