کد خبر: ۵۷۵۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹

با دستور رییس جمهور/ بهره برداری از 40 طرح در هرمزگان آغاز شد

بهره برداری از40 طرح بزرگ اقتصادی در هرمزگان با سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریال شامگاه یکشنبه با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری در نشست شورای اداری هرمزگان دستور بهره برداری از این طرح ها را به وزرای راه و شهرسازی، نفت، جهاد کشاورزی و نیرو صادر کرد. 

استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها در حوزه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و آبخیزداری است. 

فریدون همتی در تشریح این طرح ها افزود: این طرح ها شامل افتتاح پیشرفته ترین زیردریایی کشور به نام فاتح و بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ارتقای توسعه کمیت و کیفیت پالایش نفت بندرعباس است. 

وی بیان داشت: همچنین در این سفر سامانه های نوین آبیاری در4 هزار و 233 هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان، تعداد 100 پروژه آبخیزداری با اعتبار 520 میلیارد ریال و 800 هکتار مرزعه پرورش میگو با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. 

استاندار هرمزگان ادامه داد: 23 طرح در حوزه راه و شهرسازی با هزینه 17 هزار و 950 میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی به دست رییس جمهوری است. 

همتی گفت: طراحی و ساخت جرثقیل های کانتینری جهت توسعه زیرساخت ها در بندر شهید رجایی، جاده های روستایی و چهار طرح فرودگاهی در بندرعباس با هزینه 240 میلیارد و 300 میلیون ریال از جمله این طرح هاست. 

وی ادامه داد: طرح نوسازی 3 هزار هکتاری شبکه آبیاری دشت میناب و تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا (شهرستان حاجی آباد) نیز افتتاح از جمله طرح های بهره برداری با حضور رییس جمهوری است. 

وی خاطرنشان کرد: رونق بسیار خوبی در فعالیت های اقتصادی استان هرمزگان شکل گرفته است و ظرفیت های بسیاری از جمله در حوزه پرورش میگو و ماهی در این استان وجود دارد که هدف گذاری های بزرگی برای شکوفایی آن ها صورت گرفته است. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح امروز یکشنبه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان شد و با مردم غرب هرمزگان در ورزشگاه تختی این شهرستان دیدار کردند. 

علاوه بر افتتاح 40 طرح بزرگ اقتصادی به صورت ویدئو کنفرانسی، شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان در یکشنبه شب و نشست با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر 2 روزه رییس جمهوری در هرمزگان است. 

وزیر نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، دفاع و پشتیبانی، نفت و اطلاعات در سفر 2 روزه رییس جمهوری را در هرمزگان همراهی می کنند. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین