کد خبر: ۵۷۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
بررسی جزئیات بودجه ۹۸

نوبخت: دولت سعی دارد برای رشد اقتصادی از همه منابع خارجی استفاده کند

رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این‌که استفاده از منابع خارجی برای احداث و توسعه طرح‌ها خلاف قانون نیست، گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت را در قانون برنامه ششم توسعه مکلف کرده تا از منابع خارجی برای توسعه و احداث طرح‌های عمرانی استفاده کند. دولت سعی دارد تا از همه منابع خارجی برای رشد اقتصادی استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس در جریان بررسی تبصره ۳ لایحه بودجه ۱۳۹۸ در مخالفت با حذف بند مربوط به تعیین سقف جذب تسهیلات خارجی (فاینانس)، بیان کرد: ما اجازه داریم برای اجرای طرح‌ها از منابع خارجی استفاده کنیم و این امر با استقلال ما تضادی ندارد. در قانون برنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است تا ۶۵ میلیارد دلار از منابع خارجی برای توسعه طرح‌ها استفاده کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: استفاده از فاینانس برای احداث و توسعه طرح‌ها در قانون برنامه ششم توسعه آمده است و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. این‌که مطرح می‌شود چقدر از منابع خارجی برای پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها در سال گذشته استفاده شده است بنده دستور می‌دهم لیست آن را تا آخر امروز در اختیار نمایندگان قرار دهند. امسال نیز ما از ۶۵ میلیارد دلاری که در قانون برنامه به دولت اجازه داده شده برای توسعه و احداث طرح‌ها از فاینانس استفاده کند ما سقف ۳۰ میلیارد دلار در نظر گرفته‌ایم.

نوبخت در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر برای اجرایی شدن فاینانس‌ها باید مراحلی طی شود و گاهی یکسال طول می‌کشد تا سقف مجوز گرفته شده عملی شود. آنگاه ما نمی‌توانیم در بودجه سال بعد بگوییم که فاینانس‌های سال گذشته نباید در نظر گرفته شود، چرا که ما براساس مجوزی که مجلس شورای اسلامی به ما داده با طرف‌های خارجی صحبت کرده‌ایم و شرایط پس از مدتی فراهم شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: دولت براساس قانون برای رشد اقتصادی خود سعی دارد از همه منابع خارجی استفاده کند. سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه نیز این را از ما می‌طلبد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین