کد خبر: ۵۷۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۵
محسن غرویان انتقاد کرد:

عملکرد ضعیف رابطین دولت با مراجع تقلید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محسن غرویان» از شاگردان نزدیک به آیت‌الله مصباح‌ یزدی با انتقاد از عملکرد ضعیف رابطین دولت نهم با حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید یادآور شد «هر چند برخی گلایه‌های مراجع عظام از عملکردهای دولت نهم مربوط به گذشته است اما این ناراحتی‌ها درذهن مراجع بایگانی می‌شوند و به مرور خود را نشان می‌دهند». 

وی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به نامه انتقادی آیت‌الله صافی گلپایگانی به رئیس جمهور و دستور احمدی‌نژاد برای ورود زنان به استادیوم‌ها، اظهار داشت: مراجع عظام تقلید توقع هماهنگی بیشتری از سوی دولت و رئیس جمهور با ایشان و حوزه‌های علمیه به خصوص در موارد مرتبط با مسائل فقهی دارند. 

غرویان تصریح کرد: رابطین بین دولت و حوزه‌های علمیه و مراجع عظام باید قوی‌تر باشند و در هماهنگی و برقراری ارتباط با مراجع و روحانیت فعال‌تر عمل کنند. 

این اظهارات در حالی است که آیت‌الله مکارم شیرازی نیز روز جمعه تصریح کرده بود «اگر چه رابطه دولت با مراجع نامناسب نیست اما مراجع تقلید گله‌هایی از دولت دارند که باید برطرف شود». 

با این حال، این شاگرد نزدیک به مصباح یزدی در پاسخ به این پرسش که «با گذشت مدتی از انتقادات محافل و شخصیت‌های مذهبی از عملکرد دولت نهم در حوزه دینی، آیا اقدامی را از سوی دولت یا شخص رئیس جمهور برای بهبود این روند مشاهده کرده است؟» اظهار داشت: «اگر هم اقدامی در این رابطه صورت گرفته باشد، بنده اطلاعی ندارم». 

غرویان با اشاره به سخنان چندی پیش «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت در خصوص مراجع تقلید، گفت: رای اعتماد پایین نمایندگان مجلس به الهام برای وزارت دادگستری نشاندهنده آن است که انتقاد از عملکرد دینی دولت نهم تنها مختص به حوزه‌ها نیست و این رای حرف و حدیث‌دار حامل یک سری نکات و پیام‌هایی است که دولت باید به آنها توجه کند. 

وی همچنین با بیان اینکه «دولت باید در سیاست خارجی خود حکیمانه‌تر رفتار کند» افزود: در گفت‌وگو با خبرنگاران خارجی که به حوزه می‌آیند، احساس می‌کنیم که دولت باید در مسائل سیاست خارجی حکیمانه‌تر برخورد کند تا حساسیت‌های کاذب علیه کشورمان ایجاد نشود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین