کد خبر: ۵۷۶۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شدند

زائران اربعین در سال 1398 با تصویب مجلس از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - شنبه - مجلس بندهای ج و د تبصره 11 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تصویب کردند. 

نمایندگان در این بند مقرر کردند: در راستای اجرای ماده (110) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، ‌نیروهای مسلح مکلفند کمک‌هزینه مسکن کارکنان ساکن در خانه‌های سازمانی را از حقوق ماهانه آنان کسر و به حساب خزانه‌داری کل‌کشور موضوع ردیف 160184 جدول شماره (5) این قانون واریز کنند. 

نمایندگان مجلس در بند د تبصره 11 بخش درآمدی این لایحه نیز تصویب کردند: در سال 1398، عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 24/12/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود. 

نمایندگان همچنین تصویب کردند: افراد مرزنشین به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند، بررسی و تأیید این موضوع با فرمانداران شهرستان‌های مرزی است. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه مقرر کردند: زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال 1398 تا دوازدهم آبان‌ماه سال 1398 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند. 

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین