کد خبر: ۵۷۶۶۲۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
ما در مقاومت به دشمن امتیاز نمی‌دهیم ‌اما در سازش مجبور به دادن امتیاز هستیم

جانشین فرمانده سپاه: باید جنگ با دشمن را در میدان خاتمه داد و پس از آن سراغ مذاکره رفت| مذاکره جز تحقیر و کوچک شدن در مقابل دشمن ثمری ندارد| با مقاومت زودتر پیش می‌رویم

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما جنگیده ایم تا فرهنگ، روح و ادبیات مقاومت را بیاموزیم، ما با قلبمان و ایمانمان در مقابل دشمن می ایستیم و مذاکره و سازش جز کوچک شدن و تحقیر در مقابل قدرت های بزرگ هیچ ثمری ندارد اما مقاومت عزت بخش است.
آفتاب‌‌نیوز :
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما از ۴۰ سال مقاومت در مقابل دشمنان درس گرفته‌ایم که با مقاومت زودتر و با دستاوردهای بیشتری می‌توان پیش رفت و دشمن را شکست داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سردار پاسدار حسین سلامی پیش از ظهر شنبه در همایش رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: خدای متعال را سپاسگزارم که امروز به بنده عنایت کرد تا در جمع رزمندگان و ایثارگرانی باشم که سینه خود را سپر دشمنان قرار دادند و برای حفظ کرامت و ناموس این ملت مردانه دفاع کردند.

وی خطاب به رزمندگان و ایثارگران ادامه داد: شما به تعبیر امام علی (ع) زیور ولایت و دژ مستحکم اسلام هستید و مردان آزمون بزرگ تاریخ، کسانی که تاریخ سرشار از افتخار را برای این مملکت نوشتید. لشکر ۴۱ ثارالله با مردان بزرگش که به هر خطی می‌زدند خط را می‌شکستند و هدفشان به اهتزاز در آوردن درآوردن بیرق اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه امروز گرد هم آمده‌ایم تا از حماسه جاودان شهیدان یاد کنیم، افزود: هر ملتی برای یافتن هویت و شخصیت خود نیازمند یک منبع هویت است و ریشه شخصیت و منزلت خود را از منظری دریافت می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه گفت: دفاع مقدس از مردانی از آن واقعه الهام گرفته بودند و می خواستند عاشورایی باشند.

شهادت فرهنگ پیروزی است

سردار سلامی تصریح کرد: دفاع مقدس مولد و شهدا مظهر قدرت اسلام و ایران بودند و وقتی آن‌ها شهید می‌شدند نه تنها قدرتشان کم نمی‌شد که روح قوی به ایران می دادند شهدا مظهر قدرت هستند و برای همیشه آنها این نقش زیبا را به تصویر می کشند.

وی افزود: لذا فرهنگ شهادت تولید کننده قدرت است زیرا در فضای جنگ چیزی که می‌تواند از قدرت دشمنان بکاهد شهادت است. ملتی که مرگ در راه خدا را آغاز زندگی جاودان می داند از هیچ قدرتی نمی‌هراسد؛ وقتی ملتی از مرگ نترسد هرگز تسلیم هیچ قدرتی نمی شود پس شهادت فرهنگ پیروزی است شهادت نسخه تسلیم ناپذیر است با شهادت هیچ‌ملتی تسلیم نمی شود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند «شهدا مظهر قدرت ایران هستند» افزود: هر چه ‌ما امروز از استقلال، آزادی، دور بودن از تاثیر بیگانگان، پیشرفت و شکوه در این جامعه می‌بینیم حاصل شهادت شهدای ما و فداکاری و نبرد رزمندگان ماست.

وی افزود: نه تنها این عزیزان نظام را از خطر فروپاشی و سیطره دشمنان نجات دادند بلکه‌ امنیت را برای ما به ارمغان‌ آوردند بعد از دفاع مقدس جنگ هایی پیرامون ما رخ داد اما ایران‌ آباد، آزاد، سربلند و مستقل باقی ماند و همچنان مظهر قدرت است که این درخشش حاصل فداکاری آزادگان، شهدا و ایثارگران است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهادت یه فرهنگ ساخت که جهان آن را به رسمیت شناخت و آن مصمم بودن برای رسیدن به کرامت، شرافت و مذهب است این ها عناصری هستند که ایران به واسطه آن‌ها شناخته شده است.

وی یادآور شد: امروز جمع شدیم تا از مولدهای ایثار و شهادت و آن‌ها که باعت شدند در جنگ پیروز شویم تشکر کنیم. فرماندهان ما شهامت ترسیم نقشه برای دفاع از خاک ایران را داشتند. اگر شما نبودید چه کسی طراحی جنگ‌های بی سابقه را ترسیم می‌کرد؟ بر طبق سخن حضرت علی (ع) «آنان کاسه سرهایشان را به خداوند عاریه داده‌اند».

خانه دشمنان عنکبوتی و سست است

سردار سلامی گفت: بدون وجود چنین مردان و زنانی که غیرتمندانه فرزندان و همسرانشان را برای جنگ ترغیب می‌کنند ملتی به نام ایران نمی‌توانست در مقابل قدرت‌های جهان بایستد. ما با شهادت زنده‌ایم شهادت رمز بقای ماست؛ شهادت راز شکست‌های پی در پی دشمنان ماست.

وی با اشاره به اینکه شهادت غلبه ما را در هر جنگی ممکن می‌کند، افزود: اگر امروز فرهنگ شهادت بیش از نسل فداکار دوران جنگ در روح جوانان ما جای نگرفته باشد؛ کمتر از آن نیست. این هنرنمایی و شجاعت خصوصیت ملت ایران است و باعث شد که‌ ما بمانیم.

وی ادامه داد: ما تجربه داریم که فقط با مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمن را شکست داد پاسخ دشمن را فقط می‌توان در میدان جنگ داد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه باید جنگ با دشمن را در میدان خاتمه داد آنگاه به سراغ مذاکره رفت، ابراز داشت: دشمن هر گاه در ما اراده ببیند سست می‌شود خانه دشمنان ما عنکبوتی و سست است و این درس بزرگیست که شهدا به ما دادند ما در سختی‌ها رشد کردیم و می‌دانیم این آسایش‌ها در سختی‌ها نمایان می‌شود.

وی گفت: ما هم ظرفیتـهای خودمان را می‌دانیم و هم دشمن را در جنگ شناختیم برآورد ما از دشمن آگاهانه است.

مذاکره و سازش بازی در میدان دشمن است

جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: ملت ایران در اوج اقتدار نسبت به هر زمان دیگری است این‌ها تجربه‌های دوران ما هستند نه آرزوهای ما؛ زیرا ما از این ۴۰ سال مقاومت در مقابل دشمنان درس گرفته‌ایم که با مقاومت زودتر و با دستاوردهای بیشتری می‌توان پیش رفت و دشمن را شکست داد و به پیروزی رسید. اگر می‌خواهید از مکر و حیله دشمن در امان باشید باید در مقابل آن‌ها بایستیم.

وی با اشاره به اینکه مذاکره و سازش و تعامل بازی در میدان دشمن است، افزود: مقاومت وحدت آفرین است مقاومت ما را به نتیجه می‌رساند ما در مقاومت به دشمن امتیاز نمی‌دهیم ‌اما در سازش مجبور به دادن امتیاز هستیم.

سردار سلامی ادامه داد: ما در جنگ مقاومت را آموختیم ما با قلب و ایمانمان می‌جنگیم مذاکره جز تحقیر و کوچک شدن در مقابل دشمن ثمری ندارد چقدر زمان طول می کشد که عربستان که آن را به عنوان گاو شیرده معرفی کردند از اذهان پاک شود.

اگر دشمن به جنگ فکر کند ما سر تا سر تهاجم‌ می شویم

وی افزود: پس همه بدانند بنای شهادت کشته شدن یک طرفه ما نیست و اگر دشمن فکر جنگ و تهاجم کند ما سر تا سر تهاجم‌ می شویم ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم اما جنگ را هم دیدیم؛ شهیدان در تهاجم شهید شدند.

سردار سلامی ادامه داد: پس این را همه بدانند دفاعی بودن ما فقط در سطح عالی جنگ است تیر اول را شلیک نمی‌کنیم اما اگر کسی بخواهد تهاجم کند او را رها نمی‌کنیم؛ گرچه آغاز جنگ با دشمن است اما پایانش با ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما جنگ اقتصادی را هم با تدابیر و هدایت‌های الهی و رهبری به فضل الهی در میدان اقتصادی و تکیه بر ظرفیت‌های خود پاسخ می‌دهیم.

وی ادامه داد: به دشمن نشان خواهیم داد از هر ناحیه‌ای بیاید او را شکست خواهیم داد؛ عجز و سرگردانی و ابهام در سیاست ناتوانی در عمل را برای دشمنانمان ‌می‌بینیم اگر آنها ناتوان نبودند چرا از ما درخواست داشتند نفوذمان را در منطقه کاهش دهیم.

سردار سلامی بیان داشت: در هر میدانی باید پاسخ دشمن را در همان‌ میدان داد وقتی ما را تحریم اقتصادی می‌کنند ما در میدان پاسخ آن را می‌دهیم زیرا ما در جنگ هم هرگز روی یک خاکریز نایستادیم امروز هم وقتی از دفاع صحبت می‌کنیم بدان معناست که ما آغاز کننده جنگ نیستیم.

به زودی از دشمنان عبور می کنیم

وی افزود: امروز جهاد در همه سرزمین‌های الهی گسترش یافته است جهان اسلام به زودی رژیم صهیونیستی را محبوس و سرانجام از جغرافیای سیاسی محو می‌کنند.

سردار سلامی گفت: ما به زودی از دشمنانمان عبور می‌کنیم زیرا سلاح‌ها دیگر کارگر نیستند؛ ایرانی سرشار از قدرت است ما فقط برای شکست نخوردن قدرت انبار نکردیم؛ بلکه برای پیروز شدن قدرت ذخیره کردیم این را هم می‌دانیم مادامی که ملت ایران در پرتو راهنمایی‌های ولایت است پیروز است.

سردار سلامی تصریح کرد: مقاومت ما در عرصه اقتصادی به مفهوم سکون دشمن نیست بلکه برای پیشرفت قدرت و ثروت است همه‌بدانند مقاومت ما ایستادن در سکون نیست لذا در اقتصاد مقاومتی رهبر منشور سعادت ملت را ترسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال اول با همه سختی‌ها و تحریم‌ها خاتمه یافت ما در آغاز گام‌ دوم انقلابیم و دشمن را بهتر می شناسیم، بیان کرد: با اعتماد به‌نفس و توکل بیشتر با مردمی آگاهتر و شکیباتر و رهبری دانا شجاع مدیر و مدبر همچنین داشتن علم و دانش و مکتبی حیات بخش پیش می رویم و چه چیزی این ملت برای اول شدن در عالم کم دارد اول بودن شایسته ملت ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
24
شما پشتیبان سیاست امور خارجه منتخب قانونی کشور هستید .
نه هدایت گر دولت و نظام .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
23
باشه شما مقاومت کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
1
25
اخوی 40 سال در میدان جنگیدیم حالا نوبت مذاکره است...
علیکمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
28
2
ملت ایران روز به روز نتیجه مذاکره بی خاصیت را با پوست و خونشون درک می‌کنند.
راه پیشرفت و رفاه در داخل خود کشوره و بهترین مذاکره،‌مقاومته!...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
26
این سخنان جنابعالی هیچ سودی برای کشور ومردم ندارد اصلاً ملت ما باکسی سر جنگ ندارد...
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
25
3
احسنت بر سپاه و قواي همچون كوه انقلابي.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
20
...ما مردم هستیم باید سختی را تحمل کنیم
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
13
2
افتاب ظاهرت حکایت از نور وروشنایی است افتاب ؟اما باطن ظلمانی و سراسر تاریکی داری تزویر سکه دو رویی است ...........................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین