کد خبر: ۵۷۶۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

فیلم سینمایی "کتاب سبز" بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۹ شد+عکس

مراسم اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک که به اسکار شهرت دارد در شهر لس‌آنجلس برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
عجیب‌ترین نکته مراسم امسال نداشتن مجری برگزار کننده است. مساله‌ای که در سی سال اخیر بی‌سابقه بوده است. کوین هارت، کمدین آمریکایی که برای اجرای مراسم امسال انتخاب شده بود به دلیل انتشار یک توئیت توهین آمیز در گذشته، حذف شد.

امسال رقابت میان نامزدهای دریافت جایزه اسکار به خصوص در گروه بهترین فیلم بسیار نزدیک و تنگاتنگ است. از «کتاب سبز» تا «روما» و «معاون» از جمله شانس‌های اصلی از میان هشت نامزد این گروه از سوی کارشناسان پیش‌بینی شده‌اند.

مهمترین اتفاقات اسکار سال ۲۰۱۹

فیلم کتاب سبز برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سینمایی شد.

اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به اولیوا کولمن برای نقش آفرینی در فیلم «سوگلی» تعلق گرفت.

اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به رامی مالک برای نقش آفرینی در فیلم راپسودی بوهمی تعلق گرفت.

ماهرشالا علی برای ایفای نقش دان شرلی، پیانیست جامائیکایی در فیلم کتاب سبز، موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

رجینا کینگ برای ایفای نقش در فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

فیلم روما ساخته آلفونسو کوارون موفق به دریافت سه جایزه اسکار در بخش های بهترین فیلم انگلیسی زبان، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری شد.

در این مطلب می توانید پخش زنده مراسم اسکار و حواشی آن را همراه با یورونیوز دنبال کنید:

مراسم اسکار با اجرای موسیقی توسط آدام لمبرت، خواننده آمریکایی آغاز شد و پس از آن سه کمدین زن پس از چند دقیقه اجرای طنزآمیز به جای مونولوگ افتتاحیه مجری، بخش اول اهدای جوایز را با معرفی برنده گروه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را آغاز کردند.

اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن

اولین جایزه مراسم اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن به رجینا کینگ برای ایفای نقش در فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» تعلق گرفت.

رجینا کینگ، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زنرویترز

اسکار بهترین مستند بلند به فیلم «انفرادی آزاد»، مستندی درباره یک صخره‌نورد آمریکایی رسید.

ملیسا مک‌کارتی و برایان هنری در لباس‌های عجیب برای معرفی برنده بهترین طراحی لباس به روی صحنه آمدند. جایزه اسکار بهترین طراحی لباس به فیلم بلک پنتر تعلق گرفت.

اولین جایزه فیلم روما، بهترین فیلمبرداری

جایزه بهترین فیلمبرداری به فیلم «روما» ساخته آلفونسو کوارون تعلق گرفت و این فیلم که به عنوان یکی از بخت‌های اصلی بهترین فیلم اسکار امشب پیش‌بینی شده است توانست اولین جایزه امشب خود را دریافت کند.

روما که داستان کودکی آلفونسو کوارون، کارگردان مکزیکی این فیلم در محله‌ای با نام کلونیا روما در شهر مکزیکو سیتی به تصویر می‌کشد، در ده رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اصلی و نقش مکمل زن، فیلمبرداری و فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شده است.

فیلم سینمایی «راپسودی بوهمی» با داستانی درباره زندگی فردی مرکوری، خواننده بریتانیایی گروه کوئین و نامزد دریافت بهترین فیلم، تا کنون در دو رشته بهترین تدوین صدا و بهترین ترکیب صدا دو اسکار دریافت کرده است.

اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان

روما، جایزه بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد. این دومین اسکار این فیلم است و این در حالیست که این فیلم در بخش بهترین فیلم مراسم امشب نیز نامزد دریافت جایزه اسکار است. آلفونسو کوارون برای دومین بار به روی صحنه رفت. فیلم های کفر ناحوم از کشور لبنان، جنگ سرد از لهستان، روما از مکزیک، هرگز روی برنگردان ساخته کشور آلمان و دزدان فروشگاه از ژاپن، نامزدهای بخش بهترین فیلم های غیر انگلیسی زبان بودند.

ترور نوآ، کمدین اهل آفریقای جنوبی و مجری برنامه دیلی شو در آمریکا، برای معرفی فیلم بلک‌پنتر بروی صحنه رفت. بلک پنتر اولین فیلم سوپر قهرمان رنگین پوست، سال گذشته با استقبال بسیاری روبرو شد.

ترور نوآ، کمدین اهل آفریقای جنوبیرویترز

فیلم راپسودی بوهمی جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرد. جان آتمن هنگام دریافت جایزه در پایان صحبت هایش به نقل از آموزه‌های زرتشت گفت: «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک». فردی مرکوری، که فیلم راپسودی بوهمی زندگی او را روایت می‌کند، خواننده بریتانیایی از خانواده‌ای زرتشتی و از پارسین هند بود.

اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

ماهرشالا علی برای ایفای نقش دان شرلی، پیانیست جامائیکایی در فیلم کتاب سبز، موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. سم راکول برای بازی در فیلم معاون، سم الیوت برای بازی در فیلم ستاره‌ای زاده شد، آدام درایور برای بازی در فیلم بلکککلنزمن و ریچارد ای گرنت برای بازی در فیلم هرگز مرا خواهی بخشید، دیگر نامزدهای این گروه بودند.

اسکار بهترن انیمیشن بلند به فیلم اسپایدرمن تعلق گرفت.

اسکار بهترین مستند کوتاه به فیلم «پریود، پایان جمله» رسید. این فیلم درباره عادت ماهانه است و سازندگان این مستند، این جایزه را به همه زنان تقدیم کردند.

لیدی گاگا، خواننده آمریکایی و بردلی کوپر، بازیگران فیلم «ستاره‌ای متولد شده‌است»، برای اجرای یک ترانه از این فیلم به روی صحنه مراسم جوایز اسکار رفتند.

اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال

فیلم‌ کتاب سبز موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه جوایز اسکار ۲۰۱۹ شد. فیلم های سوگلی، اولین اصلاح‌شده، روما و معاون از نامزدهای این بخش بودند. «کتاب سبز» نامزد دریافت بهترین فیلم است و علاوه بر این تا کنون ماهرشالا علی برای ایفای نقش دان شرلی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرده است.

اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی

فیلم بلکککلنزمن (BlacKkKlansman) به کارگردانی اسپایک لی و نویسندگی دیوید رابینویتس، چارلی واچل و اسپایک لی موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. این فیلم داستان واقعی افسر پلیس سیاه‌پوستی در دهه ۱۹۷۰ را روایت می‌کند که توانست به گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» آمریکا نفوذ کند.

اسپایک لی در هنگام دریافت جایزه اسکار، مردم آمریکا را به شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور تشویق کرد.

دومین اسکار برای بلک پنتر

لودویک گورانسون، آهنگساز سوئدی فیلم بلک پنتر جایزه بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کرد.

اسکار بهترین قطعه موسیقی برای لیدی گاگا

استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا با نام هنری لیدی گاگا که در فیلم «ستاره‌ای متولد شده‌ است» به ایفای نقش پرداخته، جایزه اسکار بهترین ترانه موسیقی را از آن خود کرد. وی همچنین نامزد دریافت بهترین هنرپیشه زن این دوره از جوایز آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک بود.

اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد

اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به رامی مالک برای نقش آفرینی در فیلم راپسودی بوهمی تعلق گرفت. کریستین بیل برای بازی در فیلم معاون، ویلم دفو برای فیلم دروازه ابدیت، ویگو مورتنسن برای بازی در فیلم کتاب سبز و بردلی کوپربرای فیلم ستاره‌ای زاده شده است نامزدهای این بخش از جوایز اسکار بودند.

اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن

اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به اولیوا کولمن برای نقش آفرینی در فیلم «سوگلی» تعلق گرفت. یالیتزا آپاریسیو برای نقش آفرینی در فیلم روما، لیدی گاگا برای بازی «ستاره‌ای زاده شده است»، گلن کلوز برای بازی در فیلم «همسر» و ملیسا مک‌کارتی برای بازی در فیلم «هرگز مرا خواهی بخشید؟» نامزدهای این بخش از جوایز اسکار بودند.

اسکار بهترین کارگردانی

آلفونسو کوارون برای فیلم فیلم روما اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. این سومین اسکار فیلم روما در مراسم اسکار ۲۰۱۹ است.

اسکار بهترین فیلم

فیلم سینمایی کتاب سبز به کارگردانی پیتر فارلی اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد. فیلم‌ پلنگ سیاه «بلک پنتر»، بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)، راپسودی بوهمی، سوگلی، روما، ستاره‌ای زاده شد و معاون، هشت نامزد این دوره در بخش بهترین فیلم جایزه اسکار بودند.

کتاب سبز داستان تور هنری یک پیانیست رنگین پوست با بازی ماهرشالا علی و راننده‌اش تونی لیپ را روایت می‌کند و رابطه این دو به تصویر می‌کشد. این فیلم در پنج بخش اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اصلی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش دوم مرد و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود.

ماهرشالا علی برای ایفای نقش دان شرلی، پیانیست جامائیکایی در کتاب سبز موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و همچنین این فیلم اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال را نیز از آن خود کرد.


منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین