کد خبر: ۵۷۷۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
تقریباً همه روندها و شاخص‌های اقتصادی در سال ۹۷ به سمت بهبود است

مجمع عمومی سالانه بانک مرکزی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد/تصویب ترازنامه سال ۱۳۹۶| روحانی: نسبت به دلارهایی که پرداخت می‌شود، باید نظارت دقیق اعمال شود

پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و در آن پس از ارایه گزارش سیاست‌های اعتباری و پولی بانک مرکزی ، ترازنامه سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این نشست، رسالت و مسئولیت بانک مرکزی را در بخش‌های مختلف سخت و سنگین توصیف کرد و با قدردانی از تلاش‌های رئیس و مدیران بانک مرکزی، اظهار داشت: دکتر همتی در سال بسیار سختی مسئولیت بانک مرکزی را البته با روحیه امید نسبت به غلبه بر مشکلات و بهبود هر چه بیشتر شرایط پولی و بانکی بر عهده گرفت و اقدامات و فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر مدیری نسبت به آینده و حل مسایل تردید کند، آن مسأله در جهت بهبود به پیش نخواهد رفت، گفت: مسئولین و مدیران برای روزها و شرایط سخت هستند و لازم است با تلاش و همت مضاعف نسبت به حل مشکلات و ایجاد شرایط مناسب، بکوشند.

مجمع عمومی سالانه بانک مرکزی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد/تصویب ترازنامه سال ۱۳۹۶| روحانی: نسبت به دلارهایی که پرداخت می‌شود، باید نظارت دقیق اعمال شود

روحانی با بیان اینکه براساس گزارش ارایه شده، تقریباً همه روندها و شاخص‌های اقتصادی در سال ۹۷ به سمت بهبود بوده است، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های بانک مرکزی ایجاد تعادل در نرخ ارز است و این بسیار اهمیت دارد چرا که در قیمت سایر اجناس و خدمات تأثیرگذار است.

رئیس جمهور تصریح کرد: برقراری رابطه بانکی بهتر با دنیا، حرکت سیاسی مناسب و برنامه‌ریزی دقیق بانک مرکزی می‌تواند در بهبود شرایط بانکی و پولی کشورمان مؤثر باشد.

دکتر روحانی لزوم نظارت بر مبادلات بانکی و پولی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با نظارت دقیق تلاش کنیم تا پولی که پرداخت می‌شود در هدف‌گذاری انجام شده هزینه شود و در این راستا نسبت به دلارهایی هم که پرداخت می‌شود، باید نظارت دقیق اعمال شود.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و پرهیز از بنگاه‌داری از سوی دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: بانک مرکزی نیز باید در این راستا، اموال و بنگاه‌های اقتصادی را به فروش برساند و این کار هم از لحاظ مدیریت و هم از لحاظ اقتصادی به نفع دولت است.

روحانی در پایان از تلاش مسئولین بانک مرکزی در دعاوی حقوقی خارج از کشور و موفقیت‌های مهم و بزرگی که در این دعاوی به دست آمده، قدردانی کرد.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نشست، گزارشی از فعالیت‌ها و جهت‌گیری‌های سیاستی بانک مرکزی و تحولات متغیرهای اقتصادی کشور در سال ۹۶ و ۹۷ ارائه کرد و گزارش هیأت نظار در خصوص ترازنامه و صورت‌های مالی بانک مرکزی در سال ۹۶، ارایه و تصویب شد.

همتی شاخص‌های اقتصادی در سال ۹۶ را مثبت و ممتاز توصیف کرد و گفت: پایداری نرخ تورم در سطوح تک‌رقمی و ثبات بخشیدن به رشد نقدینگی از جمله مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی در سال ۹۶ بوده است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین