کد خبر: ۵۷۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹

احمد توکلی: پذیریش FATF نه تنها تاثیری در وضعیت کشور ندارد بلکه وضع مردم بدتر می شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور اصلاح مدیریت داخلی و مبارزه با فساد است و کرنش کردن به بیگانه تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد توکلی سه شنبه شب در جمع مردم سبزوار افزود: تحریم دشمن اثرگذار است اما عمده مشکلات اقتصادی جاری، مشکلات درونی است و چاره آن مبارزه واقعی با فساد و تبعیض است.

وی با تاکید بر رعایت عقلانیت در تصمیمات مهم اظهار داشت: مسئولان باید با فساد، رفیق بازی و فامیل بازی مبارزه کنند.

وی گفت: قبل از تحریم های دوباره دشمن، با بد سلیقگی ها وضع ارزی کشور نابسامان شد و 18 میلیارد دلار و 62 تن طلا در قالب سکه از کشور بیرون رفت.

توکلی افزود: وقتی اطلاع داریم از 14 مرداد تحریم ها تکرار می شود و اولین تحریم تجارت است و خرید دلار بطور رسمی دشوار می شود، چرا دلارها از کشور خارج می گردد؟

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی ها، التهاب دلار فروکش کرد اما دوباره قیمت ارز 30 درصد افزایش یافته و با افزایش تورم قدرت خرید مردم به نصف کاهش یافته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه چهار دهه انقلاب ثابت کرد هر وقت برابر دشمن کوتاه آمدیم دشمن سخت گیرتر شد و به تعهدات خود عمل نکرد.

توکلی افزود: درموضوع برجام دولت کوتاه آمد و برجام به عنوان سندی که مصوبه سازمان ملل و سند بین المللی رسمی است امضا شد اما اروپا به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرد.

وی ادامه داد: اروپائیان مکلف بودند منفعت های حاصل از برجام را نگیرند و در فناوری پیشرفته با جمهوری اسلامی مراوده تجاری داشته باشند اما به این تعهدات عمل نکردند.

وی با اشاره به بررسی اف.ای.تی.اف گفت: پذیریش آن تاثیری در وضعیت کشور ندارد و حتی با قبول آن دشمن جلوتر می آید و وضع مردم بدتر می شود.

توکلی افزود: در شرایطی که اف.ای.تی.اف را بررسی می کنیم بیانیه دادند که ایران قانون پولشوبی و موارد استثنا را که برای آزادی کشور می جنگند کنار بگذارد تا وارد لیست سیاه نشود اما ما عقب نشینی نکردیم و مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصمیم گیری عجله نکرد وآن را تمدید کردند.

وی با اشاره به بیانیه سه وزیر خارجه اروپا گفت: در قبال امتیاز به ایران شرکتی در فرانسه ایجاد کردند که به ایران اجازه فروش نفت داده شود و پول حاصل از آن به این شرکت منتقل گردد و از این طریق ایران بتواند دارو و تجهیزات پزشکی خریداری نماید در حالی که این کالاها بر مبنای قوانین بین المللی نباید تحریم شود.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین