کد خبر: ۵۷۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
در اعتراض به طرح رجیستری

موبایل‌فروشان تبریز مغازه‌های خود را بستند+عکس

موبایل فروشان تبریز از ساعاتی پیش مغازه های خود را در اعتراض به طرح رجیستری، بستند.
آفتاب‌‌نیوز :
موبایل فروشان بازار موبایل تبریز پس از تعطیلی مغازه ها در محوطه بازار تجمع کردند. 

یکی از تجمع کنندگان می‌گوید: به دلیل اجرای طرح رجیستری، شرکت ها نمی‌توانند گوشی وارد کنند و ما گوشی رجیستر شده نداریم که بفروشیم و حدود یک هفته هست که هیچ درآمدی نداشته و عملا بیکاریم. 
  
یکی دیگر از کسبه بازار موبایل تبریز می‌گوید: حدود یک هفته هست که هیچ شرکتی گوشی وارد نمی‌کند و گوشی‌هایی هم که در بازار هست قیمت خیلی بالایی دارند، اکثر موبایل فروشان قشر جوان هستند که عملا در شرایط کنونی بیکار هستند. 
  
یکی دیگر از اصناف موبایل نیز می‌گوید: حدود یک هفته هست که سایت رجیستری را بسته اند و کلا نمی‌توانیم گوشی رجیست کنیم ، گوشی هایی که اخیرا فروخته شده و دست مردم هستند بدون رجیستری هستند و موقع اتمام مهلت قانونی، مردم آنها را پس می آورند،  دلیل اینکه چرا سایت را بستند را هم نمی دانیم . 
  
وی می‌افزاید: عملا گوشی قانونی در کشور نداریم و آنهایی که با کد هستند قیمت بالایی دارند و مشتری مجبور هست از 600 هزار تا یک میلیون تومان هزینه اضافی بپردازد. 
  
وی ادامه می‌دهد: اکنون هم که حدود یک هفته هست سایت را بسته اند عملا فروش نداریم و در حال زیان دادن هستیم. 
  
یکی دیگر از کسبه این بازار می‌گوید: ما هر روز ضرر می‌کنیم، گوشی از زمان مطرح شدن بحث رجیستری، گران شده است، کسی قدرت خرید ندارد، ما می‌خواهیم به مشکلات ما رسیدگی کنند، در این شرایط اقتصادی هر کسی می‌خواهد برای خانواده خود نان شب تهیه کند.  گوشی هایی که الان به مردم فروخته شده است یک ماه دیگر قطع می‌شود. 
  
معترض دیگری می گوید: یک و نیم ماه وقت داریم که گوشی‌هایی را که فروخته ایم رجیست کنیم؛ مشتری ها گوشی ها را برمی‌گردانند و ما مجبوریم مغازه ها را ببندیم. 
  
وی ادامه می‌دهد: کالای رجیست شده  و گارانتی دار در بازار نیست که آن را بفروشیم، در مورد گوشی‌های بدون کد هم که خودمان پول می‌ریختیم و گمرک آن را باز میکرد،  الان سایت مربوطه را بسته اند. 
  
وی ادامه می‌دهد: دوستان ما به استانداری مراجعه کردند و جواب شنیده اند که فعلا منتظر بمانید، گمرک هم ظاهرا گفته فعلا قصد باز کردن سایت ندارد.


منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین