کد خبر: ۵۷۸۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

بمب‌افکن‌های B-52 آمریکا بر فراز آب‌های چین به پرواز درآمدند

آمریکا در دو ماموریت جداگانه دو بمب افکن استراتژیک B-52 خود را به نزدیکی آب‌های چین فرستاد، اقدامی که انتظار می‌رود انتقادهایی را از سوی پکن که هم اکنون درگیر یک نزاع تجاری با واشنگتن است به همراه داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه خبری راشاتودی، نیروی هوایی اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو بمب‌افکن دوربرد استراتفورترس B-52H که در گوام مستقر هستند روز دوشنبه طی "مأموریت‌های تمرینی معمول" برفراز مناطق مورد مناقشه دریاهای چین جنوبی و شرقی پرواز کردند. یکی از بمب‌افکن‌ها در مجاورت دریای چین جنوبی مورد آزمایش و تمرین قرار گفت و دیگری مجاورت سواحل ژاپن با همکاری نیروی دریایی آمریکا به همراه نیروی هوایی ژاپن.

برنامه فرماندهی اقیانوس آرام که "مأموریت حضور مستمر بمب‌افکن" نام دارد، طراحی شده تا ظرفیت‌های جهانی اقدام سریع را افزایش دهد و به عنوان یک مأموریت بازدارنده عمل می‌کند. چین این اقدامات را اما به عنوان تحریکات آشکار و قدرت نمایی برای به چالش کشیدن حاکمیت پکن در منطقه تلقی کرده است.

مانورهای B-52 می‌تواند همچنین باعث افزایش تنش‌ها با چین و تاریک‌تر شدن نزاع تجاری بین این دو کشور شود، نزاعی که مذاکرات برای آن همچنان هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین