کد خبر: ۵۷۸۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ نباید استیضاح شود

نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه کوئینیپیاک نشان داد، اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند رئیس جمهور آمریکا نباید استیضاح شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه هیل در این نظرسنجی که روز سه‌شنبه منتشر شده آمده است: ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که کنگره نباید روند استیضاح علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را آغاز کند، در حالی که ۳۵ درصد معتقدند کنگره باید این روند را آغاز کند. شش درصد باقی‌مانده شرکت‌کنندگان نیز اعلام کردند که نظری در این رابطه ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که دو سوم از شرکت‌کنندگان دموکرات معتقدند کنگره باید روند استیضاح را آغاز کند، در حالی که تنها شش درصد از جمهوری‌خواهان و ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان مستقل مخالف این نظر هستند.

شرکت‌کنندگان جوان‌تر اکثراً اعلام کردند کنگره باید روند استیضاح را آغاز کند به طوری که داده‌های این نظرسنجی نشان داد که ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان بین سن ۱۵ تا ۳۴ سال از این مساله حمایت می‌کنند.

این در حالی است که ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان بین ۳۵ تا ۴۹ سال و همچنین ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان بین سن ۵۰ تا ۶۴ سال اعلام کردند که کنگره باید روند استیضاح را آغاز کند. تنها ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان بالای ۶۵ سال اعلام کردند که این روند باید آغاز شود.

۶۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ فرد صادقی نیست
این نظرسنجی همچنین نشان داد: از هر ۱۰ شرکت‌کننده آمریکایی بیش از شش تن معتقدند که ترامپ فرد صادقی نیست.

براساس این نظرسنجی ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند ترامپ متقلب و ریاکار است و تنها ۳۰ درصد تاکید کردند که ترامپ فرد صادقی است.

در همین حال ۹۵ درصد دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند: ترامپ فردی متقلب و ریاکار است در حالی که ۶۶ درصد از جمهوری‌خواهان تاکید کردند ترامپ فردی صادق است. ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه نیز اعلام کردند ترامپ فردی ریاکار و متقلب است.

۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان مستقل در این نظرسنجی نیز معتقد بودند که ترامپ فرد صادقی نیست.

در خصوص مساله این‌که آیا آمریکایی‌ها ترامپ را رهبر و الگوی خوبی می‌دانند یا خیر ترامپ حمایت بسیار اندکی به دست آورده به طوری که تنها ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که ترامپ الگوی خوبی برای کودکان است، در حالی که ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که ترامپ مهارت‌های رهبری خوبی ندارد.

این نظرسنجی بیش از دو سال پس از ریاست جمهوری ترامپ و همچنین در شرایطی که وی با بررسی‌های شدید قانون‌گذاران دموکرات به خاطر مسائل مختلف از جمله تبانی احتمالی با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی مواجه است منتشر شد.

نظرسنجی روز یکشنبه که توسط شبکه ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال صورت گرفته بود نیز نشان داد هنگامی که موضوع به تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 مربوط می‌شود، تنها ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ فرد صادقی است در حالی که ۵۸ درصد معتقدند ترامپ در خصوص تحقیقات مولر صادق نیست.

۶۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ پیش از ریاست جمهوری مرتکب جنایت شده
۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین معتقدند ترامپ پیش از رسیدن به ریاست جمهوری قانون را نقض کرده در حالی که تنها ۲۴ درصد با این نظر مخالف هستند. باقی شرکت‌کنندگان نیز نظری در این رابطه نداشتند.

در بین احزاب مختلف نیز این نظرسنجی نشان داد که ۳۳ درصد از جمهوری‌خواهان معتقدند ترامپ به عنوان یک شهروند مرتکب جنایت شده در حالی که ۴۸ درصد با این مساله مخالف هستند. ۸۹ درصد از شرکت‌کنندگان دموکرات نیز معتقدند ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید قانون را زیرپا گذاشته در حالی که تنها پنج درصد با این نظر مخالف هستند.

در خصوص این مساله که آیا ترامپ در حالی که در کاخ سفید بوده مرتکب جرم و جنایت شده شرکت‌کنندگان به دو دسته تقسیم شدند به طوری که ۴۵ درصد معتقدند ترامپ مرتکب جرم و جنایت شده و ۴۳ درصد خلاف این نظر را دارند. این پاسخ‌ها نیز به شدت دو حزبی شده به طوری که تنها ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه معتقدند ترامپ به عنوان رئیس جمهور مرتکب جنایت شده در حالی که این آمار در بین دموکرات‌ها ۷۵ درصد می‌باشد.

ترامپ در حال حاضر زیر سایه تحقیقات قانونی متعددی قرار دارد که برجسته‌ترین آن تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و احتمال تبانی مسکو با کمپین ترامپ است.

از سوی دیگر دادستان‌های منطقه جنوبی نیویورک، دولت و فعالیت‌های تجاری ترامپ را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند و در این بین چندین تحقیق کنگره‌ای دیگر نیز علیه ترامپ وجود دارد.

آمریکایی‌ها بیشتر از ترامپ به کوهن باور دارند
نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک همچنین نشان داد: به دنبال شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ اکثر آمریکایی‌ها در حال حاضر بیشتر از ترامپ، به کوهن باور دارند.

در پاسخ به این سوال که بین ترامپ و کوهن به کدام فرد بیشتر باور دارند، ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی کوهن را انتخاب کرده در حالی که ۳۵ درصد ترامپ را انتخاب کردند.

در بین احزاب مختلف نیز ۷۹ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه اعلام کردند که به ترامپ بیشتر باور دارند در حالی که ۸۶ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند که به کوهن بیشتر باور دارند.

کوهن که نزدیک به یک دهه به عنوان وکیل شخصی ترامپ فعالیت کرده هفته گذشته در مقابل کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا علناً شهادت داد.

در جریان این جلسه کوهن ادعاهای متعددی را درباره رفتار ترامپ در کاخ سفید اعلام کرد و رئیس جمهور را فردی «نژادپرست» و «کلاهبردار» توصیف کرد.

کوهن به خاطر تخلف بانکی، فرار مالیاتی و اتهامات مربوط به نقض مالی کمپین انتخاباتی گناهکار شناخته شده است. وی همچنین به دروغ گفتن به کمیته‌های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان درباره برنامه‌ها برای برج ترامپ در مسکو گناهکار شناخته شده است.

۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که باور دارند کوهن در جریان شهادت‌اش حقیقت را گفته در حالی که ۳۴ درصد با این نظر مخالف هستند.

۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که از نحوه رسیدگی جمهوری‌خواهان به جلسه شهادت کوهن ناراضی هستند، در حالی که یک چهارم از شرکت‌کنندگان اعلام کردند تاکتیک‌های قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را تأیید می‌کنند.

در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که بین تاریخ اول تا چهارم مارس سال جاری صورت گرفته ۱۱۲۰ تن از سراسر کشور شرکت داشتند و درصد خطای این نظرسنجی ۳.۴ درصد برآورد شده است.


ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین