کد خبر: ۵۷۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۶

خشم ژاپن از کره ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کره‌شمالی در آخرین دور مذاکرات شش جانبه به متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود رضایت داده و از آمریکا برای ادامه کمک‌های مالی به خود قول گرفت. با وجود آن که جهان از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده و همگان تصور کردند که از این پس هیچ خطر هسته‌ای از جانب شبه جزیره کره آنها را تهدید نخواهد کرد به نظر می‌رسد که شکاف میان حاضران در این مذاکرات افزایش یافته است. 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در دیدار با دیک‌چنی از وی خواست که همچنان نام کره‌شمالی را از لیست کشورهای تروریستی حذف نکند.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده که در حال حاضر در استرالیا به سر می‌برد پیش از ترک خاک ژاپن در دیدار با اعضای خانواده شهروندان ژاپنی که 30 سال پیش در کره‌شمالی ربوده شدند اعلام کرد که شینزو آبه خواهان نظارت دائمی بر فعالیت‌های کره‌شمالی است.
در این میان خانواده مگومی یوکوتا که زمان ربوده شدن در سال 1977 تنها 13 سال سن داشت نامه‌ای را به دیک چنی دادند. در این نامه از رئیس جمهور آمریکا درخواست شده بود که تلاش خود را برای تعیین سرنوشت رباینده شدگان به کار گیرند.
کره‌شمالی در سال 2002 اعتراف کرد که در دهه‌های 1970 و 1980، سیزده شهروند ژاپنی را ربوده است. پنج سال پیش پنج نفر از رباینده شدگان آزاد شدند و پیونگ یانگ ادعا می‌کند که سایر گروگان‌ها فوت کرده‌اند.
دولت ژاپن نیز به دنبال خودداری پیونگ یانگ از ارائه توضیح در این خصوص، کمک‌های خود به این کشور را متوقف کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین