کد خبر: ۵۷۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۶

رسوایی اخلاقی پلیس عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار مربوط به اقدامات غیراخلاقی نیروهای امنیتی عراق وارد دور تازه‌ای شده است. در تازه ترین مورد از این اتهامات چهارسرباز شیعه گارد ملی عراق پذیرفته‌اند که یک زن پنجاه‌ساله سنی را مورد آزار و اذیت قرار داده و کوشیده‌اند به دو دختر جوان وی نیز تعرض نمایند.

ژنرال نجیم عبدالله از فرماندهان گارد ملی عراق روز پنجشنبه با تائید این موضوع گفت که این چهارسرباز این عمل را 10 روز قبل در جریان عملیات جستجو برای یافتن سلاح‌های غیرقانونی در شهر سنی‌نشین تل‌عفر در شمال غربی عراق به انجام رسانده‌اند. به گفته وی این چهار نفر ابتدا از پذیرش این اتهام خودداری کرده ولی پس از آنکه با قربانی که یک زن پنجاه‌ساله ترکمن بود مواجه شدند به عمل خود اعتراف کردند.

ژنرال عبدالله در توضیح چگونگی کشف این موضوع گفت: یکی از افسران واحد جست‌و جو پس از آنکه متوجه غیر عادی بودن موضوع شد با ورود به خانه و نشانه رفتن تفنگ خود به سوی سربازان مجرم مانع از ادامه عمل خشونت آمیز آن‌ها شده بود. 
عبدالله که در حال حاضر که عملا به عنوان شهردار تل‌عفر نیز انجام وظیفه می‌کند همچنین گفت که این افراد به مقامات قضایی تحویل شده و آنچه که قانون تصمیم بگیرد در مورد‌شان اجرا خواهد شد.

گفتنی‌است روز شنبه نیز یک بانوی 20 ساله سنی مدعی شده‌بود که سه عضو پلیس عراق وی را هنگامی که تحت بازداشت موقت در یکی از پاسگاههای پلیس در بغداد بود مورد آزار و اذیت قرار دادند. این زن گفت تنها هنگامی توانست از دست ماموران پلیس رهایی یابد که نیرو‌های آمریکایی با حمله به این پاسگاه وی را آزاد کردند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که دولت عراق همواره اتهامات وارده از سوی احزاب سنی برای انجام اعمال منافی عفت از سوی اعضای شیعه پلیس و گاردملی عراق را رد کرده و آن‌ها را به جعل حقایق برای بدنام کردن نیروهای امنیتی کشور متهم ساخته‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین